W czym pomogą firmom dotacje z POWER

Dorota ZawiślińskaDorota Zawiślińska
opublikowano: 2022-01-03 20:00
zaktualizowano: 2022-01-13 15:23

W 2021 r. PARP przyznała przedsiębiorcom wsparcie z programu POWER w wysokości 100 mln zł.

Szefowie firm i ich pracownicy mogą startować w kilku konkursach finansowanych z programu operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (POWER). W 2021 r. na projekty wspierające firmy przedstawiciele Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) przeznaczyli 100 mln zł. Dofinansowane przedsięwzięcia dotyczyły m.in. zarządzania strategicznego, budowania przewagi konkurencyjnej i usług szkoleniowo-doradczych.

Przedsiębiorcy nadal mogą startować w konkursach dotacyjnych oferowanych przez POWER. Wśród nich są: „Dostępność szansą na rozwój”, „Akademia Menadżera MŚP”, „Sukcesja w firmach rodzinnych” i “Kompetencje dla sektorów”. Pierwsze trzy nabory są przeznaczone dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, natomiast z ostatniego konkursu mogą skorzystać także duże firmy.

W tym roku PARP planuje uruchomić konkurs pod nazwą „Akademia Menadżera MŚP – kompetencje w zakresie cyfryzacji”. Wybrani przez agencję operatorzy zrekrutują przedstawicieli biznesu, którzy chcą podnieść kompetencje cyfrowe menadżerów, również te związane z prowadzeniem innowacyjnych projektów. W poprzedniej edycji konkursu granty finansowały koszty związane z analizą potrzeb rozwojowych przedsiębiorstwa w zakresie cyfryzacji. Ponadto uczestnicy Akademii Menadżera mogli liczyć na usługi szkoleniowe i doradcze wynikające ze wspomnianej analizy. Były one dostępne w prowadzonej przez PARP Bazie Usług Rozwojowych.

– POWER jest przeznaczony dla szefów firm i ich pracowników, którzy chcą się rozwijać i zdobywać nowe umiejętności. Oferta wsparcia jest bardzo szeroka. Skorzystać z niej mogą zarówno przedsiębiorcy początkujący, jak i mający wieloletnie doświadczenie biznesowe – podkreśla Mikołaj Różycki, p.o. prezesa PARP.

Niniejsza publikacja została opracowana przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej. Wyłączną odpowiedzialność za jej treść ponosi Bonnier Business Polska i niekoniecznie odzwierciedla ona poglądy Unii Europejskiej.