Ranking składa się z dwóch modułów: badania jakości w kanałach stacjonarnych i zdalnych banków oraz oceny produktów. Badania jakościowe prowadzi firma Minds & Roses. Biorą w nich udział audytorzy podzieleni na dwie grupy: klienci oraz potencjalni klienci badanych banków. Analiza jakości obsługi obejmuje:
- rozmowy z konsultantami na infolinii — rozmowy informacyjne bez zakupu. Udział biorą klienci potencjalni oraz aktualni.
- korespondencja przez mejl/formularz oraz czat — rozmowy informacyjne bez zakupu prowadzone przez klientów aktualnych po weryfikacji, korespondencja — wysyłka zapytań na temat oferty przez osoby nie mające relacji z marką.
- wizyty informacyjne w oddziałach własnych — wywiady bezpośrednie w placówkach połączone z obserwacją, wizyty informacyjne bez zakupu. Udział biorą klienci potencjalni oraz aktualni.
- kanały cyfrowe banków — badanie realizowane online. Respondentami są osoby korzystające z aplikacji/serwisu transakcyjnego danego banku, dla których jest to główny, najczęściej wykorzystywany bank.
Oceną produktów bankowych zajmują się dziennikarze Bankier.pl, opierając się na ankietach rozsyłanych do banków. Wyboru dokonuje kapituła w składzie: Monika Dekrewicz, Wojciech Boczoń, Michał Kisiel, Eugeniusz Twaróg.