W USA zniżki, Nasdaq poniżej 2.000 punktów

Reuters
opublikowano: 14-01-2002, 19:39

NOWY JORK (Reuters) - W połowie poniedziałkowych sesji na amerykańskich giełdach ceny akcji zniżkowały, a indeks Nasdaq Composite spadł poniżej psychologicznej granicy 2.000 punktów. Inwestorzy boją się, że w kontekście kiepskich wyników spółek wywindowali ostatnio kursy zbyt wysoko. W rozpoczynającym się tygodniu wyniki kwartalne mają podać miedzy innymi Microsoft i Intel. Rynek

NOWY JORK (Reuters) - W połowie poniedziałkowych sesji na amerykańskich giełdach ceny akcji zniżkowały, a indeks Nasdaq Composite spadł poniżej psychologicznej granicy 2.000 punktów. Inwestorzy boją się, że w kontekście kiepskich wyników spółek wywindowali ostatnio kursy zbyt wysoko.

W rozpoczynającym się tygodniu wyniki kwartalne mają podać miedzy innymi Microsoft i Intel. Rynek jest przygotowany na złe wiadomości, bo wyniki kwartalne mają być średnio najgorsze od 10 lat.

Według analityków na pogorszenie nastrojów wpłynął także raport domu maklerskiego Merrill Lynch, który zmniejszył udział akcji w swoim portfelu inwestycyjnym. Według ekspertów Merrill Lyncha wycena amerykańskich akcji jest obecnie "ekstremalnie wysoka".

W swej nowej rekomendacji wiodący dom maklerski z Wall Stereet zwiększa udział obligacji do 30 z 20 procent, obniżając jednocześnie udział akcji do 50 z 60 procent i pozostawiajac udział gotówki na poziomie 20 procent.

W piątek indeks Dow Jones spadł poniżej psychologicznej granicy 10.000 punktów, ponieważ szef Fed, Alan Greenspan bardzo ostrożnie wypowiadał się na temat perspektywy ożywienia amerykańskiej gospodarki w najbliższym okresie.

Do godziny 19.35 indeks Dow Jones stracił 0,67 procent i spadł do poziomu 9.920,76 punktu. Nasdaq Composite stracił 1,58 procent i zniżkując do 1.990,37 punktu.

((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, warsaw.newsroom@reuters.com))

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Reuters

Polecane