Walka o Budweisera, czyli bardzo duże piwo

Marta Sieliwierstow
opublikowano: 14-08-2008, 00:00

Były łzy, pot i zgrzytanie zębów — Amerykanie dzielnie walczyli o swoją narodową ikonę — Budweisera.

Były łzy, pot i zgrzytanie zębów — Amerykanie dzielnie walczyli o swoją narodową ikonę — Budweisera.

Trwające kilka miesięcy spekulacje co do fuzji belgijskiego InBev i amerykańskiego Anheuser Busch, który produkuje najlepiej sprzedające się piwo na świecie marki Budweiser, poruszyły miliony ludzi. Zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. „To więcej niż tylko piwo” — twierdzą założyciele strony internetowej savebudweiser.com. Setki, tysiące sprzedanych koszulek z manifestem: „Zatrzymać Budweisera tutaj!” (czyli w USA), ponad 67 tys. podpisów pod petycją skierowaną do producenta, no i jakby tego było mało, muzyka skomponowana specjalnie na tę okazję.

W akcję włączyli się także politycy, którzy na oficjalnej stronie www.saveab.com porównują Budweisera do takich symboli oddających ducha amerykańskiego narodu, jak ciasto jabłkowe i baseball.

Jednak ostatecznie 14 lipca tego roku warta 52 miliardy USD umowa została sfinalizowana. Belgowie zapłacili udziałowcom po 70 USD za akcję. Amerykańscy birofile przegrali zaciętą walkę, ogłosili tragedię narodową i zapowiedzieli bojkot brazylijsko-belgijskiego Buda.

Czy faktycznie oprą się ulubionemu złocistemu trunkowi — czas pokaże. Natomiast, mimo protestów, optymizmu nie tracą władze nowego koncernu, który będzie nosił nazwę Anheuser Busch InBev. Stanie się największym na świecie producentem piwa oraz jednym z pięciu największych dostarczających artykuły spożywcze. Dyrektorem firmy będzie Carlos Brito. Do rady nadzorczej wejdą przedstawiciele dotychczasowego Anheuser Busch, w tym m.in. August Busch IV, potomek Adolphusa Buscha, który w ostatnich dekadach XIX wieku uczynił potęgę z przejętego od teścia, Eberharda Anheusera, lokalnego browaru w Missouri.

Umocni się pozycja firmy na najważniejszych światowych rynkach, jakimi są Chiny, Stany Zjednoczone, Rosja, Brazylia i Niemcy.

Centrala firmy Anheuser Busch InBev dla Ameryki Północnej, a zarazem światowa siedziba marki Budweiser pozostanie w St. Louis, w stanie Missouri. Flagowymi markami oprócz Budweisera będą Stella Artois i Beck’s.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Sieliwierstow

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy