Wall Street coraz wyżej

opublikowano: 11-03-2013, 21:08

Analitycy oczekiwali, że po ubiegłotygodniowym rajdzie amerykańskie giełdy dopadnie zadyszka.

Przedsesyjne notowania kontraktów terminowych i początek poniedziałkowej sesji wskazywały, że te prognozy zostaną zrealizowane. Indeksy faktycznie zaczęły dzień od przeceny, co zrzucano na karb m.in. słabszych od prognozowanych danych o produkcji przemysłowej i sprzedaży detalicznej w Chinach.

Szybko jednak do kontrataku przeszła strona popytowa wypychając wskaźniki powyżej poziomów z piątkowego zamknięcia.

Ostatecznie na zamknięciu poniedziałkowej sesji indeks Dow Jones IA rosnac o 0,35 proc. ustanowił kolejne historyczne maksimum. Wskaźnik S&P500 zyskał 0,32 proc. zaś NAsdaq zwyżkował o 0,26 proc.

Ponowne wzmocnienie obozu byków zaowocowało m.in. spadkiem wyceny The Chicago Board Options Exchange Volatility Index, zwanego „indeksem strachu” do najniższego poziomu od pięciu lat.

Przy braku istotnych danych makro, uwagę inwestorów przykuwały przede wszystkim doniesienia ze spółek.

Ponad 10-proc. aprecjacją mogły pochwalić się papiery BlackBerry (dawnej Research in Motion), kanadyjskiego producenta telefonów komórkowych. Powodem tak znaczącego wzrostu kursu były informacje dziennika Les Echos, że Lenovo Group, jeden z czołowych producentów komputerów może złożyć ofertę przejęcia spółki.

W górę szły też notowania Ford Motor. Drugi pod względem wielkości koncern motoryzacyjny w Stanach Zjednoczonych pochwalił się, że dostawy aut na chiński rynek wzrosły w pierwszych dwóch miesiącach roku o ponad 40 proc.

Korekcie poddawały się walory Apple. Nie była ona jednak zbyt bolesna a stało za nią przede wszystkim obniżenie rekomendacji z „kupuj” do „przeważaj” przez analityków Credit Agricole Securities.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane