Rozpoczynająca rok sesja na amerykańskich rynkach akcji przebiegła spokojnie, co kontrastuje z ostatnimi dniami handlu w grudniu. Indeksy zacząły dzień spadkiem, co tłumaczono obawami spowolnienia globalnej gospodarki po publikacji słabych danych makro w Chinach i Europie. Potem nastroje zaczęły się poprawiać. Można to tłumaczyć wzrostem kursu ropy, której notowania były w ostatnim czasie mocno skorelowane z notowaniami akcji. Cena ropy wyraźnie rosła po wiadomości o dużej redukcji eksportu surowca przez Arabię Saudyjską już w grudniu, zanim rozpoczęło się ograniczanie podaży przez producentów z OPEC+. Po odrobieniu strat indeksy rynków akcji poruszały się w wąskim zakresie aby zakończyć sesję niewielką zmianą wartości. Dolar umacniał się, a mimo to wzrosła cena złota. Drożały obligacje USA, rentowność „dziesięciolatek” spadła w środę najniżej od 11 miesięcy.

Na zamknięciu rosło 7 z 11 głównych segmentów S&P500. Najmocniej drożały akcje spółek energii (2,1 proc.), świadczących usługi telekomunikacyjne (1,25 proc.) i dostawców dyskrecjonalnych dóbr konsumpcyjnych (0,9 proc.). Najsłabsze były segmenty ochrony zdrowia (-1,35 proc.), użyteczności publicznej (-1,8 proc.) i rynku nieruchomości (-2,3 proc.). Choć S&P500 rósł na zamknięciu, to 56 proc. spółek wchodzących w skład indeksu taniało.
Z 30 blue chipów ze średniej Dow Jones spadały kursy 17. Najmocniej taniały akcje spółek ubezpieczeniowych UnitedHealth Group (-2,2 proc.) i Travelers Companies (-2,15 proc.) oraz farmaceutycznej Merck & Co. (-1,0 proc.). Najmocniej drożały akcje koncernu chemicznego DowDuPont (2,0 proc.), naftowego giganta Exxon Mobil (2,2 proc.) oraz banku inwestycyjnego Goldman Sachs (2,9 proc.).
Wśród blue chipów z rynku spółek technologicznych prawie o 7 proc. staniały akcje Tesli. Inwestorów rozczarowała niższa niż oczekiwano liczba dostarczonych przez spółkę aut w czwartym kwartale. Dodatkowo negatywnie odebrali wiadomość o obniżeniu cen aut, co ma ich nabywcom skompensować częściowo utratę części ulg podatkowych przyznawanych przy zakupie „czystego” pojazdu.