Walmart inwestuje w chińskie e-commerce

opublikowano: 21-06-2016, 06:54

Amerykański gigant detaliczny Walmart kupuje znaczące udziały w chińskiej spółce e-commerce. Chodzi o wicelidera tej branży w Państwie Środka, koncernie JD.com, donosi serwis CNNMoney.

Największa na świecie sieć supermarketów nabędzie około 5 proc. udziałów. Wartość inwestycji oszacowano na około 1,5 mld USD. 

Jeden z supermarketów sieci Wal-Mart
Jeden z supermarketów sieci Wal-Mart
Bloomberg

W ramach zawartej umowy Walmart zobowiązał się do sprzedaży swojej własnej chińskiej spółki e-commerce Yihaodian właśnie na rzecz JD. Będzie jednak nadal sprzedawał towary na Yiahaodian, i ma zamiar blisko współpracować z JD nad sposobami rozwijania marki Yihaodian. 

Dodatkowo amerykański potentat chce wykorzystując placówki JD stworzyć miejsce na swojego magazynu towarowego Sam’s Club China. 

Moment na zainwestowanie w JD, który w Chinach ustępuje miejsca jedynie koncernowi Alibaba,  jest trafiony, gdyż spółka znacząco traci na wartości od pewnego czasu. Od początku roku jej wartość spadła już o niemal 1/3. Firma negatywnie zaskoczyła większą niż oczekiwano stratą w I kw., zaś analitycy obecnie oczekują, że JD wygeneruje stratę również za cały bieżący rok. Tymczasem jeszcze przed dwoma miesiącami analitycy z Wall Street oczekiwali dodatniego wyniku za 2016 r. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane