Walt Disney najmocniejszą marką na świecie

ŁO, Bloomberg
opublikowano: 01-02-2016, 16:42

Walt Disney jest najmocniejszą marką świata, wynika z raportu przygotowanego przez Brand Finance.

Medialny gigant wyprzedził Lego, które było najlepsze w zeszłym roku. Trzecią pozycję zajmuje kosmetyczna marka L'Oreal.

Zobacz więcej

Gwiezdne Wojny (Star Wars)

Bloomberg

Brand Finance przygotowuje zestawienie najmocniejszych marek w oparciu o analizę m.in. znajomości marki, lojalności, promocji i inwestycji w marketing. Walt Disney wskoczył na sam szczyt głównie dzięki sukcesowi najnowszego filmu z serii „Gwiezdne Wojny”.  

Autorzy raportu przygotowali także ranking najbardziej wartościowych marek. W tej kategorii prowadzi nadal Apple, które pochwaliło się niedawno rekordowymi wynikami, ale na drugą pozycję awansował internetowy gigant Google.

Borykająca się ze skandalem wokół silników wysokoprężnych marka Volkswagen straciła najwięcej - jej wartość spadła o 12 mld USD.  

10 najmocniejszych marek świata  

(Brand Strength Index Score) 

1. Walt Disney 92

2. Lego 92

3. L’Oreal 92

4. PWC 91

5. McKinsey 91

6. Nike 91

7. Johnson’s 91

8. Coca-Cola 90

9. NBC 90

10. Google 90 

10 najbardziej wartościowych marek 

(zaokrąglona wartość marki w mld USD) 

1. Apple 145,9

2. Google 94,2

3. Samsung 83,2

4. Amazon 69,6 

5. Microsoft 67,3 

6. Verizon 63,1 

7. AT&T 59,9 

8. Walmart 53,7

9. China Mobile 49,8

10. Wells Fargo 44,1

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Walt Disney najmocniejszą marką na świecie