RYSZARD WTORKOWSKI
prezes LUG
Sprzedaż zagraniczna cały czas rośnie w LUG i daje duże nadzieje na rozwój. W przyszłym roku będziemy mogli pochwalić się ciekawymi projektami eksportowymi w Ameryce Południowej. Cały czas uczestniczymy w międzynarodowych targach branży oświetleniowej, bo proeksportowe działania są dla nas bardzo ważne. Już teraz eksport zapewnia nam prawie 60 proc. przychodów. W Polsce rynek jest chimeryczny. Mówi się o ożywieniu, a ono nie następuje. A na rynkach eksportowych zawsze jest miejsce.
MICHAŁ MACIEJEWSKI
dyrektor handlowy Eko-Okna
Eksport rośnie w siłę — najszybciej w ciągu ostatniego roku. Stanowi już 65 proc. naszych przychodów. To efekt sytuacji w europejskiej
branży budowlanej. Inwestorzy szukają lepszych i tańszych produktów. Sprzedaż eksportowa rośnie na wszystkich rynkach. W naszym przypadku to głównie Niemcy, Francja, Włochy i Austria. Sądzę, że to dopiero początek wzrostu. Polscy producenci, których dotychczas nie doceniano, mają duże pole działania.
ROMAN PRZYBYLSKI
dyrektor ds. sprzedaży Grupy Nowy Styl
Nasz eksport rośnie w ostatnich miesiącach, chociaż Grupa Nowy Styl intensyfikuje sprzedaż zagraniczną już od kilku lat. Przychody z zagranicy stanowią 70 proc. skonsolidowanej sprzedaży. Największy rynek eksportowy, niemiecki, wciąż jest słaby, ale dobrze radzi sobie Wschód. Na pewno warto dywersyfikować działalność zagraniczną, nie ograniczając się do jednego kraju.