Ten trend widać w danych firmy badawczej CMR, analizującej na zlecenie Polskiej Izby Handlu (PIH) obroty sklepów o powierzchni do 300 mkw. We wrześniu tego roku liczba transakcji w takich sklepach spadła o 6,5 proc. rok do roku, ale przychody wzrosły o 2,7 proc. Co ciekawe, w porównaniu z ubiegłym rokiem wyraźnie zmieniła się struktura sprzedaży napojów alkoholowych, co według PIH wynikało z gorszej pogody i większej liczby chłodnych i deszczowych dni.
Liczba paragonów, na których było piwo, spadła we wrześniu o 6 proc. rok do roku, natomiast o prawie 20 proc. wzrosła liczba paragonów z wódkami smakowymi, a wódka w ogóle była jednym z motorów wzrostu obrotów. Częściej niż przed rokiem kupowano też wina stołowe, ciastka i słone przekąski.
2,7 proc. O tyle rok do roku wzrosła we wrześniu sprzedaż w sklepach o powierzchni do 300 mkw...
10 proc. ...a o tyle spadła w porównaniu z sierpniem.