Stanisław Speczik
Kierowana przez niego KGHM Polska Miedź ma zamiar skorzystać na ewentualnym wejściu w życie ustawy o biopaliwach oraz na wyborze przez polską armię myśliwca F-16. Firma opracowała już biznesplan budowy agrorafinerii do produkcji biokomponentów, finansowany częściowo z offsetu koncernu Lockheed Martin oraz z funduszy ekologicznych. Jeżeli prezydent podpisze ustawę, a zarząd i rada nadzorcza zatwierdzą plan, budowa agrorafinerii ruszy wiosną 2003 r. Produkcję zakład miałby rozpocząć przed zbiorami rzepaku w 2004 r. Głównym partnerem KGHM w tym przedsięwzięciu jest Rafineria Gdańska.
Andrzej G.
Bumerang ma to do siebie, że — odrzucony daleko — wraca i bardzo często trafia boleśnie tego, kto go użył. Andrzej G., były prezes zarządu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej (PŻB), oraz czterej jego współpracownicy zasady działania bumerangu chyba nie znali albo ją zlekceważyli, zamykając transakcję kupna promu Boomerang. Zdaniem prokuratury i NIK, narazili w ten sposób PŻB na ponad 70 mln zł strat. Boomerang to świetny prom, tyle tylko że na ciepłe i spokojne wody. W zderzeniu z falami Bałtyku, szczególnie zimą, nie miałby szans. Stał więc miesiącami nie zarabiając, lecz wymagając kosztownych konserwacji. Teraz byłemu zarządowi PŻB uświadomi to sąd, który lada dzień otrzyma akt oskarżenia i możliwość wymierzenia kary nawet 10 lat pozbawienia wolności.