Wiarygodność e-sklepu warto sprawdzić

opublikowano: 07-05-2014, 00:00

Komplet danych o firmie, dobry regulamin i szyfrowanie powinny wzbudzać zaufanie klienta do e-sklepu.

W internecie działa ok. 20 tys. polskich e-sklepów. Ich założenie nie jest trudne. Trudniej o wiarygodność, którą konsument powinien sprawdzić, zanim postanowi o zakupie czegokolwiek w danym sklepie — radzą eksperci Opineo.pl. Wymieniają kilka czynników, które powinny wzbudzić czujność konsumenta przed złożeniem zamówienia w sklepie internetowym. Jednym z nich jest brak danych rejestrowych na stronie sklepu, brak daty założenia sklepu czy też nazwiska właściciela. Zdaniem Opineo.pl, wiarygodny i legalnie działający sklep internetowy takie informacje na swojej stronie powinien podawać. Warto też sprawdzić, czy znajdujące się na stronie internetowej informacje odpowiadają stanowi faktycznemu — np. czy pod podanym adresem rzeczywiście zrejestrowana jest dana firma. Ważny jest również kontakt ze sprzedającym — sam e-mail to za mało, żeby w razie problemów liczyć na sprawną i skuteczną komunikację. Warto również zwrócić uwagę na regulamin zakupów, który jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z klientem. Zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każdy sklep internetowy powinien posiadać regulamin i nieodpłatnie udostępnić go klientom. Trzeba taki regulamin dokładnie przeczytać i zastanowić się, czy nie zawiera jakichś postanowień niedozwolonych. Lepiej także sprawdzić, czy sklep korzysta z odpowiedniego szyfrowania — a więc czy choćby oferuje bezpieczne połączenie https przy rejestracji i logowaniu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu