Widzowie dla TVP, przychody dla Polsatu

MAZ
opublikowano: 07-01-2008, 00:00

Największą oglądalność w 2007 r. miały TVP1 i TVP2, ale największe przychody z reklam osiągnął Polsat.

Największą oglądalność w 2007 r. miały TVP1 i TVP2, ale największe przychody z reklam osiągnął Polsat.

W sylwestrową noc najwięcej widzów przyciągnęła przed ekrany telewizja publiczna. Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, najchętniej oglądana była impreza na rynku we Wrocławiu, transmitowana przez TVP2. Skupiła przed telewizorami 3,43 mln widzów, co dało stacji w tym czasie 27,17 proc. udziału w rynku. Krakowska „Sylwestrowa moc przebojów” w Polsacie zgromadziła przed telewizorami 3,14 mln osób (25,17 proc.). „Sylwester w TVN” obejrzało tylko 1,32 mln widzów (10,83 proc. udziału w rynku).

Do stacji publicznych należał pod względem oglądalności cały ubiegły rok. Według da- nych AGB Nielsen Media Research udział TVP1 w widowni telewizyjnej wyniósł w 2007 r. 23,2 proc., co jednak oznacza spadek o 0,84 proc. w porównaniu z 2006 r. Udział TVP2 wyniósł 17,99 proc. (spadek o 2 proc.), a Polsatu — 16,76 proc. (jedyny wzrost — o 0,66 proc.). Zmniejszyła się oglądalność TVN — o 0,28 proc., do 16,46 proc. i stacja ta spadła w rankingu z trzeciego na czwarte miejsce.

Także pod względem wpływów z reklam TVN z kwotą 2,17 mld zł (rok wcześniej 2,03 mld zł) oddał palmę pierwszeństwa Polsatowi, który osiągnął 2,23 mld zł (w 2006 r. — 1,91 mld zł). Trzecie i czwarte miejsca przypadły TVP1 z wpływami 1,54 mld zł i TVP2 — 1,07 mld zł (w 2006 r. odpowiednio: 1,32 mld zł i 1,03 mld zł).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Media / Widzowie dla TVP, przychody dla Polsatu