…więc nastroje się poprawiają

RAV
opublikowano: 15-06-2009, 00:00

Wskaźnik nastrojów konsumentów w Japonii wzrósł w maju do najwyższego poziomu od 14 miesięcy. Zdaniem ekonomistów, to znak, że najgłębsza recesja od II wojny światowej traci na sile. Wskaźnik sięgnął 35,7 pkt wobec 32,4 pkt miesiąc wcześniej. Najniższy poziom zanotowano w grudniu 2008 r. — 26,2 pkt.

Mimo to odczyt poniżej 50 pkt oznacza, że pesymistów jest nadal więcej od optymistów.

— Wzrost indeksu to efekt rządowych pakietów stymulujących gospodarkę — wyjaśnia Kyohei Morita, ekonomista Barclays Capital w Tokio.

Jego zdaniem, konsumenci są nadal pod presją z powodu wysokiego bezrobocia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RAV

Polecane