Wielki test dla wirtualnego kongresu

opublikowano: 16-03-2020, 22:00

Koronawirus dał się mocno we znaki organizatorom konferencji. Wolves Summit się jednak nie poddaje — chce udowodnić, że 2,5 tys. osób może spotkać się online.

Mobile World Congress w Barcelonie, przyciągający kilkaset tysięcy osób z całego świata związanych z sektorem technologii mobilnych, Game Developers Conference dla twórców gier, Intel Extreme Masters w Katowicach, Electronic Entertainment Expo, które w ubiegłym roku odwiedziło kilkadziesiąt tysięcy osób — to tylko niektóre imprezy odwołane w ostatnich tygodniach z powodu SARS-CoV-2. Ofiarą epidemii padła też masa znacznie mniejszych wydarzeń, także w Polsce, gdzie wprowadzony został zakaz urządzania imprez masowych.

NOWA POTRZEBA:
NOWA POTRZEBA:
Z marcowego Wolves Summit takich zdjęć nie będzie, bo spotkanie odbędzie się online. W obecnej sytuacji to jedyna możliwość, by nie stracić wiedzy, kontaktów, rozmów i pieniędzy bez narażania zdrowia.
Fot. ARC

Dla organizatorów, sponsorów, wykonawców itd. oznacza to olbrzymie straty. Nie wszyscy jednak się poddali. Wolves Summit, coroczne spotkanie start-upów, firm technologicznych, inwestorów i korporacji, przyciągające nawet 2,5 tys. osób, odbędzie się w wyznaczonym terminie 24-25 marca. Organizatorzy przenoszą konferencję z Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, gdzie dotychczas się odbywała, do… przestrzeni wirtualnej.

— Społeczność skupiona wokół Wolves Summit nie chciała rezygnować z wydarzenia, jednak pandemia SARS- -CoV-2 uniemożliwia nam spotkanie się w dotychczasowej formule. Start-upy i inwestorzy w tym regionie Europy są głodni wzajemnych spotkań i w wielu przypadkach nie mogą czekać — mówi dr Patrycja Sosnowska-Buxton, dyrektor strategiczna Wolves Summit.

Z partnerami

Organizatorzy zdecydowali się więc na poszukanie cyfrowych rozwiązań, które pogodzą zapotrzebowanie biznesu z obecną sytuacją na świecie. Skorzystają z platformy Hop.in łączącej prelegentów z widownią. Podobnych rozwiązań na rynku jest oczywiście więcej — HeySummit, iVent, Glisser, Teooh itd. Uczestnicy Wolves Summit — goście, paneliści i moderatorzy — będą się łączyć za pośrednictwem systemu z różnych zakątków kraju i świata, w zależności od tego, gdzie będą przebywać. Organizatorzy przygotowują teraz dla wszystkich dokładne instrukcje, jak się poruszać po internetowym kongresie.

— Jako jedni z pierwszych organizujemy wirtualne spotkanie z tak dużą liczbą uczestników. Podobne przedsięwzięcia są realizowane, ale najczęściej na mniejszą skalę. Ogromnym wyzwaniem będzie m.in. przeprowadzenie ok. 4,5 tys. indywidualnych e-spotkań przy 130 wirtualnych stolikach jednocześnie. Mamy wsparcie Micrsoftu, który zwrócił się do nas z tą inicjatywą — zaznacza Patrycja Sosnowska-Buxton.

Będą realizowane przez aplikację Microsoft Teams.

— W Polsce jest to jedno z pierwszych tak dużych wydarzeń organizowanych za pośrednictwem Teamsa, mniejsze to nasz chleb powszedni, zarówno w kontekście naszych wewnętrznych, jak też zewnętrznych e-spotkań. Aplikacja ma dwa tryby: rozmowy w małych grupach i transmisje obsługujące do 10 tys. osób — wyjaśnia Barbara Michalska, odpowiedzialna za grupę produktów office w Microsofcie.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Przygotowanie systemu dla Wolves Summit będzie wymagało wielu testów i prób, ale od strony technologicznej jest do zrealizowania. Barbara Michalska informuje, że z Teamsa w skali świata korzysta ponad 26 mln użytkowników dziennie. Ich liczba rośnie teraz także w Polsce.

— Na rynku pojawiła się dyskusja o pracy zdalnej, jednak już od pewnego czasu obserwuję zmianę nastawienia i większą gotowość do takiej formy działania. Będzie się to przekładać na chęć uczestnictwa także w większych spotkaniach online, np. konferencjach — twierdzi przedstawicielka Microsoftu.

Z konieczności

W obecnej sytuacji przenoszenie do wirtualnej przestrzeni pracy, spotkań i konferencji wiąże się z chęcią utrzymania organizacyjnej i finansowej stabilności firm.

— Spodziewamy się wyników finansowych innych od wcześniej zakładanych, chociaż już wcześniej odnotowaliśmy rekordowe zainteresowanie start-upów i inwestorów. Widzimy bardzo pozytywną reakcję na wirtualną konferencję. Niewiele osób prosi o zwrot pieniędzy za zakupioną wcześniej wejściówkę lub wejście na październikowy Wolves Summit, co także oferujemy. Sponsorzy też są dla nas wsparciem. Prowadzimy natomiast rozmowy z firmami i zespołami, które angażowaliśmy do organizacji tradycyjnej konferencji, oni na tym stracą najwięcej i jest to bardzo przykre. Zmiana jest jednak spowodowana czynnikami zewnętrznymi — mówi dr Patrycja Sosnowska-Buxton.

OKIEM PRAKTYKA

Spotkanie w cyfrowym świecie

PRZEMYSŁAW KANIA, dyrektor generalny Cisco w Polsce

Rozprzestrzeniające się zagrożenie koronawirusem powoduje gwałtowny wzrost potrzeby pracy zdalnej i przenoszenia spotkań do sfery cyfrowej. Wiele organizacji odroczyło lub odwołało całkowicie wydarzenia na dużą skalę lub planuje zastąpić je wirtualnymi. Dzięki dostępnej obecnie technologii możemy pomóc większym grupom wykorzystać streaming wideo na żywo do zastąpienia dużych imprez, w tym konferencji, wydarzeniami wirtualnymi. Odpowiadając na zwiększone zapotrzebowanie klientów i łącząc kompetencje z firmą Vbrick, naszym partnerem zajmującym się przetwarzaniem obrazu wideo w czasie rzeczywistym, oferujemy klientom możliwość darmowego wykorzystania technologii do komunikacji wirtualnej w taki sposób, aby w transmisjach wideo mogło wziąć udział jednocześnie nawet 5 tys. uczestników. Przykładem z własnego podwórka jest zorganizowana 11 marca konferencja Cisco Engage, która została w całości przeniesiona do sieci. Obecni w biurze eksperci rozmawiali wirtualnie z audytorium, natomiast uczestnicy mogli swobodnie dołączyć do niej z dowolnego urządzenia.

Sprawdź aktualne konferencje "Pulsu Biznesu" >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane