1 mln zł więcej strat niż w pierwotnych planach – taka jest część bilansu z działalności telewizyjnej Grupy Wirtualna Polska (GWP). W 1 kwartale 2017 r. Maciej Orłoś i spółka z Telewizji WP zmniejszyli wynik całej grupy o 4 mln zł jednak nikt w spółce nie zamierza lamentować. Po ostatnich zmianach kadrowych i ramówkowych wizja wizji według WP zaczyna się klarować.
Cięcie straty
- Są dni w których na MUX8 jesteśmy na pierwszym miejscu choć mamy zasięg techniczny niższy o około 20 proc. niż konkurencja. Peleton jedzie razem a przed nami m.in. wprowadzenie do ramówki filmów, które powinny podnieść nam oglądalność w weekendy i w święta. Odtworzenia wideo produkcji własnych w internecie wzrosły przez rok 2,5-krotnie. Na koniec drugiego kwartału pokażemy wyraźnie lepsze wyniki oglądalności – zapowiada Jacek Świderski, prezes GWP.

Wiadomo, że pierwotny cel 6 mln straty w pierwszym roku działalności telewizyjnej jest nie do utrzymania, jednak jak zaznacza Jacek Świderski, rosnąca oglądalność wydatnie zwiększy przychody stacji.
Umowa brokerska z TVN Media oznacza przychody ściśle uzależnione od poziomu oglądalności.
- Założenia oglądalności zrewidowaliśmy nieco w dół, ale absolutnie żelaznym celem jest maksymalnie 2 mln zł straty na telewizji w ostatnim kwartale 2017 r. – twierdzi Jacek Świderski.
Allani przyszłością
- Reklamowo dla całego rynku medialnego pierwszy kwartał był słabszy, czego spodziewaliśmy się po mocnej końcówce 2016 r. Wyniki z kwietnia i maja pokazują, że rynek reklamy jest na dobrej ścieżce. Nas wahania koniunktury na rynku reklamy nie martwią o tyle, że świetny kwartał ma za sobą nasza część e-commerce, która jest przyszłością grupy. Już teraz e-handel to ponad połowa przychodów grupy.
- Segmenty modowe, wyposażenia wnętrz, turystyczne mają za sobą rewelacyjny kwartał z wysokimi, dwucyfrowymi wzrostami. Po raz pierwszy w naszej historii kwartalnie ponad połowa przychodów w Allani i Domodi pochodziła z zakupów w kanałach mobilnych. To pokazuje, że polski e-commerce dojrzewa i przejście z komputerów osobistych na ekrany smartfonów nie spowalnia tempa rozwoju handlu w internecie – podkreśla Elżbieta Bujniewicz-Belka, szefowa finansów Grupy.
W pierwszym kwartale GPW zwiększyła r/r przychody o 17 proc. do 103,5 mln zł, w tym czasie zysk nieobciążony transakcjami barterowymi i kosztami telewizyjnymi wzrósł o 5 proc. do 8,4 mln zł.