Witamina D plus E

Auto do floty: Toyota Avensis Sedan

Nie ma co, szalejemy. Dziś proponujemy wzbogacenie firmy o odmłodzoną Toyotę Avensis. I to nie byle jaką.

W najdroższej wersji z 177 konnym dieslem i wyposażeniem godnym Luwru.

Słowem, auto z popularnego wśród menedżerów segmentu D z domieszką dekadenckich rozwiązań z segmentu E.

Silnik benzynowy

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, szesnastozaworowy, dostępny wyłącznie z sześciostopniową manualną skrzynią biegów. Napęd na przednie koła.

1,6 Valvematic moc 132 KM poj. 1598 ccm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,4 s prędkość maksymalna 200 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 4,4 tys. obr./min) 160 Nm spalanie: w cyklu miejskim 8,5 l/100 km w cyklu pozamiejskim 5,5 l/100 km

Silnik rzędowy, czterocylindrowy,szesnastozaworowy, dostępnyz sześciostopniową manualnąskrzynią biegów lub bezstopniowąprzekładnią Multidrive S.Napęd na przednie koła.

1,8 Valvematic moc 147 KMpoj.1798 ccmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,4 s

z Multidrive S 10,4 s

prędkość maksymalna 200 km/hz Multidrive S 200 km/hmaksymalny moment obrotowy (przy 4,4 tys. obr./min) 180 Nmspalanie: w cyklu miejskim 8,6 l/100 kmz Multidrive S 8,7 l/100 kmw cyklu pozamiejskim 5,5 l/100 kmz Multidrive S 5,7 l/100 km

Silnik rzędowy, czterocylindrowy,szesnastozaworowy, dostępnyz sześciostopniową manualnąskrzynią biegów lub bezstopniowąprzekładnią Multidrive S.Napęd na przednie koła.

2,0 Valvematic moc 152 KMpoj.1987 ccmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,0 s z Multidrive S 10,0 s

prędkość maksymalna 205 km/hz Multidrive S 205 km/hmaksymalny moment obrotowy (przy 4,0 tys. obr./min) 196 Nmspalanie: w cyklu miejskim 9,2 l/100 kmz Multidrive S 9,4 l/100 kmw cyklu pozamiejskim 5,7 l/100 kmz Multidrive S 5,9 l/100 km

Silnik diesla

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, szesnastozaworowy, doładowany, dostępny wyłącznie z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów. Napęd na przednie koła.

2,0 D-4D moc 126 KM poj. 1998 ccm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,7 s prędkość maksymalna 200 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 1,8-2,4 tys. obr./min) 310 Nm spalanie: w cyklu miejskim 6,7 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,6 l/100 km

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, szesnastozaworowy, doładowany, dostępny z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów lub skrzynią automatyczną. Napęd na przednie koła.

2,2 D-4D moc 150 KM poj. 2231 ccm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,9 s z automatem 9,5 s prędkość maksymalna 210 km/h z automatem 205 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 2,0-2,8 tys. obr./min) 340 Nm spalanie: w cyklu miejskim 7,0 l/100 km z automatem 8,2 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,7 l/100 km z automatem 5,3 l/100 km

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, szesnastozaworowy, doładowany, dostępny wyłącznie z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów. Napęd na koła przednie.

2,2 D-CAT moc 177 KM poj. 2231 ccm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,6 s prędkość maksymalna 220 km/h z automatem 205 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 2,0-2,8 tys. obr./min) 400 Nm spalanie: w cyklu miejskim 7,4 l/100 km w cyklu pozamiejskim 5,0 l/100 km

Do twojej floty wybraliśmy…

Toyotę Avensis Sedan 2,2 D-CAT w wersji Prestige za 141 900 zł.

Drogo i luksusowo. Miało pachnieć skórą i rozwiązaniami z Lexusa – tak właśnie jest. Stawiamy na najmocniejszy silnik, bo chcemy trzymać się założenia z początku tekstu. Szalejemy. A że to właśnie diesel jest najmocniejszy – cóż, nie nasza wina. Nie proponujemy automatu (choć pasowałby tu jak ulał) z jednego powodu. Nie jest dostępny z 177-konnym dieslem. Limit powyżej 140 tys. zł na auto służbowe dotyczy niewielu pracowników firm. A ci, których dotyczy, celują raczej w BMW, Mercedesa czy Lexusa. Ale non-stop słyszy się o kryzysie. Może więc warto w miejsce „golasa” z segmentu Premium postawić na „wypas” z niższej półki. Będzie wygodniej i, w gruncie rzeczy, oszczędniej. Mało który z bezpośrednich konkurentów oferuje tak wiele rozwiązań z wyższych segmentów w podstawowych wersjach wyposażenia. Cena Toyoty może wydawać się wysoka, ale po przeanalizowaniu ofert konkurencji okazuje się, że przy zbliżonym poziomie wyposażenia różnice nie są aż tak rażące.

Wyposażenie

Luna – Avensis w tej wersji kosztuje od 82,9 tys. zł. Spoczywa na szesnastocalowych stalowych felgach, ma manualną klimatyzację i halogenowe reflektory, system audio z 6 głośnikami, komplet systemów wspomagających kierowcę (VSC+, ABS, TRC) oraz przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny i poduszkę zabezpieczającą kolana kierowcy. Są też aktywne zagłówki (na przednich fotelach). Jest centralny zamek sterowany pilotem, wielofunkcyjna kierownica (regulowana w dwóch płaszczyznach), elektrycznie sterowane szyby – tylko z przodu. W standardzie elektryczny hamulec postojowy i gniazdo USB. Wersja ta dostępna jest z dwiema jednostkami benzynowymi (1,6 i 1,8 l) oraz najsłabszym dieslem.

Sol – Wersja droższa o 8 tys. zł. W zamian wyposażenie wersji Luna oraz spryskiwacze reflektorów, światła do jazdy dziennej, przednie światła przeciwmgłowe, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, tempomat, aluminiowe felgi (zależnie od wersji silnikowej szesnasto- lub siedemnastocalowe dwustrefowa,automatyczna klimatyzacja, kierownica i gałka pokryte skórą, elektryczne sterowanie wszystkich szyb, bluetooth. Dla chętnych Toyota proponuje doposażenie wersji Sol przy wykorzystaniu pakietów: Business, Plus, Chrome i Life. Korzystając ze wszystkich, podniesiemy cenę auta o 15,6 tys. zł. Ale wyposażeniem będzie można już zaimponować sąsiadowi, chyba że ten postawi na Prestige.

Prestige – Więcej w Toyocie Avensis się po prostu nie zmieści. Jest wszystko. Światła do jazdy dziennej – w technologii LED, adaptacyjne, biksenonowe reflektory, osiemnastocalowe alufelgi, skórzana tapicerka, kamera cofania, która wyświetla obraz na ponadsześciocalowym ekranie systemu multimedialnego Toyota Touch, manetki zmiany biegów przy kierownicy (dla wersji z automatyczną skrzynią biegów, oczywiście), podgrzewane wycieraczki przedniej szyby, elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele, czujniki cofania, system audio z 11 głośnikami, nawigacja i znana z leksusów elektrycznie sterowana kolumna kierownicy z funkcją ułatwiającą wysiadanie z auta. Jest też elektrochromtyczne lusterko wsteczne. Za wszystko to trzeba słono zapłacić. Ceny tak wyposażonej Avensis zaczynają się od 118 900 zł (benzynowy silnik 2,0 l). Prestige nie jest dostępna z silnikami benzynowymi o pojemności 1,6 i 1,8 l oraz najsłabszym dieslem.

Podobne u konkurencji*

1. VW Passat Limousine 2,0 TDI 170 KM Highline 120 490 zł 2. Ford Mondeo 4d 2,0 TDCi 163 KM Titanium 115 000 zł 3. Hyindai i 40 sedan 1,7 CRDi 136 KM Premium 126 900 zł 4. Kia Optima 1,7 CRDi 136 KM XL 112 900 zł 5. Opel Insignia sedan 2,0 CTDI 160 KM Sport 115 100 zł

*Auta o zbliżonych osiągach, podobnym lub niższym wyposażeniu oraz takiej samej wersji nadwozia. Ceny brutto bez uwzględniania promocji i rabatów.

Miejsce

Bagażnik Avensisa sedana mieści 509 l. jak na segment D – zupełnie w normie.

Warto kupić, bo…

Toyota cieszy się zaufaniem klientów. Na całym świecie. Chyba można na tym polegać. Firma ma rozbudowaną i sprawnie działającą sieć serwisową. Toyota (w odróżnieniu od Fiata czy Forda) stawia na klientów indywidualnych i firmowych w podobnych proporcjach. Każdy może znaleźć promocję uszytą dla siebie.

Warto kupić, bo…

Nawet w najmocniejszym silniku dostępnym w modelu Avensis konie mechaniczne gdzieś uciekają. Nie czuć tych 177 rumaków. Odmłodzona Toyota Avensis niewiele różni się od poprzedniczki – szczególnie z zewnątrz niewprawne oko może przeoczyć zmiany. Koreańska konkurencja jest blisko, nawet bardzo, a ceny niższe.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 141 900 zł.

Na kredyt: miesięczna rata 2793,43 zł.

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy. Kredyt Automoto + Pakiet MultiBezpieczny w MultiBanku. Kwota kredytu – 113 520 zł. Roczne oprocentowanie rzeczywiste – 8,75 proc., prowizja jednorazowa – 3 proc. Ubezpieczenie – 0,1 proc. Zabezpieczeniem kredytu jest przewłaszczenie 49 proc. wartości samochodu na bank (lub sądowy zastaw rejestrowy) i cesja praw z polisy AC. Symulację – jako najkorzystniejszą na 4.04.2012 r. – przygotowali eksperci portalu Autoa.pl. W leasingu: miesięczna rata 2594 zł.

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 12,0 proc. Symulację przygotował Masterlease*. Wynajem (leasing z serwisem): miesięczna rata 2003 zł.

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 40 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych.

Symulację przygotował Masterlease*. *Symulacja nie jest ofertą handlową.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Witamina D plus E