Wizz Air ma za sobą udany rok. W ubiegłym roku z usług przewoźnika z Węgier skorzystało 12 mln z pasażerów z Polski, a w tym roku ma być ich 14,5 mln.
Spora ich część lata ze stołecznego Lotniska Chopina. Z Modlina, z którego korzysta konkurencyjny Ryanair, nie latają. Wizzair działał tam tylko przez chwilę, w 2012 r. Uszkodzenie drogi startowej poskutkowało jednak wówczas zamknięciem lotniska na 11 miesięcy. W efekcie Wizz Air przeniósł loty na Okęcie, a Modlin po wznowieniu działalności stał się wyłącznym bastionem Ryanaira. Nieobecność Węgrów w Modlinie trwała aż 13 lat. Ten okres dobiegnie końca wraz z nadejściem zimy.
- Po rozmowach z zarządem Portu Lotniczego w Modlinie zdecydowaliśmy się na umiejscowienie tam na stałe dwóch samolotów. Pierwsze loty odbędą się w grudniu, a w kolejnych miesiącach będzie można z nami polecieć do 11 nowych kierunków w 11 krajach - zapowiedział na konferencji prasowej w piątek Roland Tishner, dyrektor operacyjny w Wizz Air.
Tania linia operuje obecnie z 11 portów w Polsce, z czego w pięciu ma stałe bazy floty. Powrót do Modlina zwiększy łączną liczbę stacjonujących w Polsce maszyn do 37.
Roland Tishner zapowiedział, że decyzja przełoży się na ponad 80 nowych miejsc pracy, głównie przy obsłudze samolotów.
Z podwarszawskiego portu będzie można polecieć do Aten, Algieru, Barcelony, Bergamo, Bergen, Brindisi (Włochy), Kiszyniowa, na Maltę, do Palermo, Paphos (Cypr) i Sofii.
- Modlin korzysta na mniejszej przepustowości na Okęciu. Cieszymy się, że Wizz Air wrócił do macierzy - powiedział Jacek Kowalski, prezes Portu Lotniczego w Modlinie.
Z trzeciego portu obsługującego aglomerację stołeczną - lotniska Warszawa-Radom - Wizz Air przynajmniej na razie korzystać nie zamierza.
- Obserwujemy rozwój ruchu lotniczego na lotnisku w Radomiu, ale obecnie koncentrujemy się na Modlinie i Okęciu. Właśnie tam zamierzy skupić nasz wysiłki – powiedział Roland Tishner.
Pod koniec czerwca loty z Modlina do Surdży zapowiedziało Air Arabia, przewoźnik ze Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Wizz Air – drugi, po Ryanairze, tani przewoźnik w Europie – dysponuje flotą 237 samolotów, składającą się wyłącznie z Airbusów. Linie obsługują ponad 200 kierunków w 50 krajach i zatrudniają ok. 9 tys. pracowników.
W ubiegłym roku Wizz Air przewiózł niemal 63 mln pasażerów w całej Europie. To rekordowy wynik w historii działalności przewoźnika, co przekłada się również na przychody, które osiągnęły poziom 5,3 mld EUR (wzrost o 3,8 proc. r/r). W tym roku linia prognozuje przewieźć 75 mln podróżnych.