Włosi rozkręcą Hutę Szkła Czechy

MAG
opublikowano: 09-03-2011, 00:00

Miejsc pracy nie ubędzie, będą inwestycje, a Zignago Vetro spróbuje wykupić 100 proc. firmy.

Miejsc pracy nie ubędzie, będą inwestycje, a Zignago Vetro spróbuje wykupić 100 proc. firmy.

Hutę Szkła Czechy (HSC), która od niedawna ma nowego większościowego udziałowca — włoską giełdową spółkę Zignago Vetro — czekają inwestycje.

Chcą więcej

— Rozpoczniemy je jeszcze w tym roku, a potrwają kilka lat. Na pewno nie będziemy obniżać poziomu zatrudnienia, który wynosi 300 osób — zapowiada Roberto Celot z Zignago Vetro.

Wczoraj "PB" informował, że Włosi mają 79 proc. udziałów producenta butelek do perfum i żywności z Trąbek koło Garwolina pod Warszawą.

— Podnieśliśmy kapitał spółki o 2,5 mln zł — mówi Roberto Celot.

Cała transakcja kosztowała niecałe 7 mln EUR.

— Na najbliższym posiedzeniu zarządu zapadnie decyzja dotycząca zwiększenia naszych udziałów do 100 proc. Możemy zacząć identyfikację pierwszych udziałowców zainteresowanych sprzedażą jeszcze w tym roku — twierdzi przedstawiciel Zignago Vetro.

Głównymi udziałowcami firmy byli dotąd Andrzej Ćwiek, Elżbieta Ćwiek i Julian Wiśniewski. Właścicielami HSC jest dziś oprócz Zignago Vetro 400 obecnych i byłych pracowników huty.

Widzą korzyści

Włosi liczą na efekt synergii, bo polski zakład oferuje usługi, które dotąd zlecali na zewnątrz. Chcą też dzięki polskiej spółce zaistnieć na rynkach Europy Wschodniej. HSC działa od lat 60. ubiegłego wieku. W 2007 r. firma zainwestowała w nowe maszyny i zmodernizowała piec. W ubiegłym roku huta miała 14 mln EUR przychodów, o 30 proc. więcej niż w 2009 r. Marża EBITDA wyniosła 11 proc., a dług netto — 8 tys. EUR. HSC produkuje szklane pojemniki na kosmetyki, perfumy, żywność i napoje. Włosi uznali, że huta ma strategiczną lokalizację — tak ze względu na potencjał wzrostu polskiego rynku, jak i bliskość szybko rozwijających się rynków Europy Wschodniej.

Zignago Vetro ma fabryki we Włoszech (pięć) i Francji (1). W pierwszych trzech kwartałach ubiegłego roku spółka miała 196,5 mln EUR przychodów i 22,9 mln EUR zysku netto (wzrosty prawie o jedną piątą).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu