Olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) poinformował, że konsorcjum spółek Salini Polska, Salini Impregilo i Todoni Costruzioni Generalni złożyło najkorzystniejszą ofertę na budowę fragmentu trasy S7 na odcinku Ostróda Północna — Ostróda Południe (wraz z obwodnicą miasta).

Włoskie firmy chcą zrealizować przedsięwzięcie za 995,9 mln zł (68,5 proc. kosztorysu). Drugą w kolejności ofertę również złożyła spółka z Włoch, czyli Astaldi. Firma, która buduje m.in. warszawskie metro, jest gotowa wykonać pracę za 1,124,5 mln zł (77,4 proc. kosztorysu). Na realizację tego odcinka S7 drogowcy planują przeznaczyć 1,452 mld zł. To kolejny przypadek, gdy firmy z Italii składają najtańsze oferty. Na początku czerwca 2014 r. obie spółki również proponowały najniższe ceny przy innej inwestycji drogowej — obwodnicy Marek.
GDDKiA podzieliła realizację podwarszawskiego przedsięwzięcia na dwa odcinki. Na realizację trasy Marki — Kobyłka najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Salini, Impregilo, Todini i Export Pribex, które zaoferowało 331,5 mln zł (70 proc. kosztorysu). Natomiast przy drugim odcinku Kobyłka — Radzymin najniższą wycenę, czyli 405,9 mln zł (90,8 proc. kosztorysu), przedstawiło konsorcjum firm Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów. Na oba odcinki GDDKiA zamierza wyłożyć odpowiednio 472,7 mln zł i 447,2 mln zł.
— Planowany termin rozstrzygnięcia przetargu, a więc wyboru najkorzystniejszej oferty, to koniec lipca. Jeśli nie pojawią się odwołania, chcemy podpisać umowę pod koniec września — mówi Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału GDDKiA.