Wojas obuje się w Bartka

Giełdowa spółka chce zostać większościowym akcjonariuszem producenta obuwia dziecięcego.

Nowotarski Wojas do swoich 150 salonów dołoży 20 sklepów firmowych Bartka. Spółka poinformowała w komunikacie, że podpisała z firmą Bartek i jej jedynym akcjonariuszem umowę inwestycyjną, na mocy której ma prawo objąć do 56 proc. akcji Bartka. Mowa jest o potencjalnych efektach synergii w takich obszarach, jak: e-commerce, oferta towarowa w sklepach stacjonarnych, sprzedaż eksportowa na rynki wschodnie, zakupy surowcowe, koszty najmu w centrach handlowych i ogólnego zarządu, co ma pozwolić na „wzrost wartości obu podmiotów”. Więcej szczegółów nie podano.

Nie jest też znana kwota transakcji. Wiadomo, że inwestor zobowiązał się też do udzielani Bartkowi pożyczki. Zeszły rok nie był szczególnie dobry dla Wojasa — notował spadki sprzedaży, tłumacząc je m.in. ciepłymi wiosną i latem, które spowodowały ograniczone zainteresowanie kolekcją wiosenną i całoroczną. Do tego doszedł zakaz handlu w niedziele. W zeszłym roku przychody ze sprzedaży detalicznej spadły w sumie o 5,5 proc., do 186 mln zł, a łączne przychody wyniosły 237,5 mln zł, czyli o 0,1 proc. więcej niż w 2017 r. Bartek przedstawia się jako największy producent obuwia dziecięcego w kraju i jedyna „tak liczna sieć w Europie, posiadająca obuwie wyselekcjonowane dla dzieci w wieku 1-10 lat”. Poza własnymi 20 sklepami firmowymi współpracuje z 200 sklepami multibrandowymi w kraju i z ponad 250 za granicą.

Z danych elektronicznego Krajowego Rejestru Sądowego wynika, że jedynym akcjonariuszem Bartka jest Paweł Bartnicki. O firmie przez całe lata było cicho, przynajmniej w aspekcie biznesowym. Swoje plany budowy sieci za granicą i opcji wejścia na giełdę kreśliła w „PB” w... 2007 r. Wówczas zapowiadała otwarcie salonów w Czechach, na Słowacji i Węgrzech.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy