Wolne buforowanie wkurza klienta

Mirosław KonkelMirosław Konkel
opublikowano: 2016-08-23 18:17

W Korei Południowej co trzeci posiadacz smartfonu ogląda materiały wideo przesyłane przez innych w czasie rzeczywistym, w USA robi to 14 proc. użytkowników.

Popularność treści wideo przesyłanych online w czasie rzeczywistym zwiększa liczbę problemów z telefonami, pomimo poprawy jakości sieci. Zniechęca to klientów do dostawców usług telekomunikacyjnych – wynika z najnowszego raportu Ericsson ConsumerLab.

Fotolia

Dwóch na pięciu badanych doświadcza ponad 11 zakłóceń w buforowaniu materiałów wideo w tygodniu. Ta grupa dwa razy częściej chce zmienić operatora. Lojalność do telekomów zależy głównie od jakości połączenia internetowego i wrażenia z korzystania z internetu – narzeka na to 73 proc. „smartfoniarzy” na świecie. Milenialsi (18-24 lata) w przeważającej większości koncentrują się na szybkości działania ulubionych serwisów społecznościowych i aplikacji wideo, mniejszą wagę przywiązują do zasięgu sieci i jakości połączeń głosowych.

Dane zebrane dzięki ankiecie są reprezentatywne dla 650 mln użytkowników z 14 krajów, w tym Polski.