Popularność treści wideo przesyłanych online w czasie rzeczywistym zwiększa liczbę problemów z telefonami, pomimo poprawy jakości sieci. Zniechęca to klientów do dostawców usług telekomunikacyjnych – wynika z najnowszego raportu Ericsson ConsumerLab.

Dwóch na pięciu badanych doświadcza ponad 11 zakłóceń w buforowaniu materiałów wideo w tygodniu. Ta grupa dwa razy częściej chce zmienić operatora. Lojalność do telekomów zależy głównie od jakości połączenia internetowego i wrażenia z korzystania z internetu – narzeka na to 73 proc. „smartfoniarzy” na świecie. Milenialsi (18-24 lata) w przeważającej większości koncentrują się na szybkości działania ulubionych serwisów społecznościowych i aplikacji wideo, mniejszą wagę przywiązują do zasięgu sieci i jakości połączeń głosowych.
Dane zebrane dzięki ankiecie są reprezentatywne dla 650 mln użytkowników z 14 krajów, w tym Polski.