WPP umacnia się w Chinach

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 2006-05-17 07:26

Koncern WPP Group wzmocnił swą pozycję na chińskim rynku, przejmując za pośrednictwem należących do niego przedsiębiorstw część udziałów w dwóch kolejnych lokalnych agencjach.

Koncern WPP Group wzmocnił swą pozycję na chińskim rynku, przejmując za pośrednictwem należących do niego przedsiębiorstw część udziałów w dwóch kolejnych lokalnych agencjach. 

Należąca do WPP sieć domów mediowych GroupM przejęła 49 proc. udziałów pekińskiej agencji interaktywnej Beijing Hua Yang Lian Zhong Advertising (Beijing HYLZ). Natomiast agencja reklamowa Bates Asia wykupiła 75 proc. niezależnej agencji marketingowej Beyond Communications.

Wartość obu transakcji nie została ujawniona. Istniejąca od 1994 r. agencja Beijing HYLZ współpracowała już z takimi firmami, jak: China Mobile, BMW, AMD i eBay. Wśród klientów założonej rok później agencji Beyond Communications znajdują się m.in. Adidas, Sony i Procter & Gamble.WPP Group jest obecnie udziałowcem czterech chińskich przedsiębiorstw. Na początku bieżącego roku koncern nabył większościowe pakiety udziałów w szanghajskiej agencji promocyjnej Always Promotion Network oraz w firmie analitycznej South China Market Research.

WST, Presserwis