Wraca lot Wrocław – Zurych

Małgorzata Grzegorczyk
29-10-2017, 22:00

Połączenie, którego brakowało od dwóch lat, uruchomią linie Swiss. Port ma więcej dobrych wieści. I tylko Modlina żal.

Dziś odbędzie się pierwszy lot Swiss z Wrocławia do Zurychu. Połączenie realizował ostatnio Eurolot, ale w 2015 r. zostało zamknięte przez państwową linię, która wygasiła działalność.

Zobacz więcej

50 - tyle będzie połączeń z Portu Lotniczego Wrocław w sezonie zimowym, który rozpoczął się wczoraj. Na zdjęciu Dariusz Kuś. Fot. ARC

— Tylu telefonów od rozradowanych biznesmenów nie miałem przy okazji żadnego innego nowego połączenia. Od dwóch lat intensywnie zabiegaliśmy o tę trasę, bo był na nią popyt wśród działających we Wrocławiu firm: szwajcarskich Credit Suisse czy UBS, i innych: np. Luxoft czy IBM — mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Swiss polecą do Zurychu w poniedziałki rano, środy po południu i piątki wieczorem.

Gorąca zima

To niejedyna trasa, która pojawi się w sezonie zimowym. Łącznie będzie 10 nowych regularnych połączeń: oprócz szwajcarskiego przewoźnika z grupy Lufhansy, osiem nowych tras uruchomi Ryanair, a jedną Wizz Air. To niezwykła sytuacja, bo zazwyczaj zimą siatki połączeń się kurczą.

— Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni, że tak wiele kierunków z sezonowych staje się całorocznymi. Linie coraz bardziej chcą, żeby samoloty latały cały rok — ocenia Dariusz Kuś.

Z rozkładu znikły natomiast loty Ryanaira na lotnisko Chopina w Warszawie.

— Byłem miłośnikiem tego połączenia. Wprawdzie każdy prezes lotniska skakałby z radości, że krótki lot krajowy Ryanair zastąpił ośmioma kierunkami międzynarodowymi, ale łza się po Warszawie kręci. Próbowaliśmy namawiać Wizz Aira, na razie bez sukcesu, bo rentowność z takiej trasy nie jest wysoka. Namawiamy też LOT, żeby zaoferował większą pojemność w samolotach, bo jest potencjał: przecież Ryanair woził tyle pasażerów, co LOT, nie wszystkich po 9 zł za bilet, część płaciła po kilkaset złotych — mówi Dariusz Kuś.

Trzeba inwestować

Wrocławski port dopiero co zakończył warte 100 mln zł inwestycjem.in. w modernizację drogi startowej i ILS II kategorii. Projekty zostały w 50 proc. dofinansowane z unijnych dotacji, już ostatnich przeznaczonych na infrastrukturę lotniskową. W przyszłym roku planowana jest budowa płyty do odladzania samolotów. W toku są inwestycje w parkingi.

— Zastosowaliśmy na parkingach lowcostową politykę: obniżyliśmy o 10 proc. cenę. Liczba samochodów i przychody wzrosły o ponad 30 proc. Dlatego budujemy kolejne parkingi — mówi Dariusz Kuś. Przy lotnisku powstanie też 3-gwiazdkowy hotel ze 120-140 pokojami pod szyldem jednej ze znanych sieci. Jej wybór zapadnie w tym roku, budowa ruszy w przyszłym i zakończy się dwa lata później. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Wraca lot Wrocław – Zurych