Wrze w public relations

Karol Jedliński
opublikowano: 22-07-2009, 06:49

Manipulacja i chuliganerka — tak zestawienie firm PR opublikowane przez miesięcznik "Home Market" ocenia część agencji. Nawet jego zwycięzca.

Zaczęło się w zeszły wtorek. Wtedy to Marek Wróbel, szef agencji Neuron PR, zdetonował bombę. "Naszych klientów nikt nie ankietował. Kliencki ranking agencji PR »Home Market« jest niewiarygodny" napisał w oświadczeniu. Warunkiem znalezienia się w zestawieniu było minimum 5 ankiet od klientów poszczególnych agencji. Dane dla "Home Market" miał zbierać Instytut Analiz Gospodarczo-Ekonomicznych (IAGB).

— Mam pisemne oświadczenia wszystkich klientów z tego półrocza. Mówię wprost: to przekręt — przekonuje Marek Wróbel, którego agencja zajęła 29. miejsce na 43 sklasyfikowane firmy.

W branży wrze, fora i skrzynki mejlowe szefów agencji kipią od komentarzy. Już kilkanaście agencji zakwestionowało wyniki zestawienia. Tajemnicą poliszynela jest to, dlaczego po raz pierwszy branża PR poszła na wojnę z prasą. To kryzys w branży. W takich czasach ranking "Home Market", jako jedyny zestawiający firmy PR pod kątem jakości, stał się bardzo mocną kartą przetargową w negocjacjach. W czasach prosperity jego rzekoma nierzetelność aż tak nie bulwersowała.

— Znam agencję, która trzy lata temu była wysoko w naszym rankingu, co ostatecznie przekonało do niej bardzo dużego partnera — przyznaje Magda Mądrzak, prezes i współwłaściciel wydawnictwa NuMedia, do którego należy m.in. "Home Market".

Co chwila kolejne firmy PR dochodzą do podobnych wniosków co Neuron.

Więcej w środowym "Pulsie Biznesu".

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane