Wstrząs we władzach grupy RMF

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2024-09-05 14:21

Kazimierz Gródek i Tadeusz Sołtys po 30 latach pracy w RMF FM odchodzą z zarządu. Tymczasowo grupą będzie kierował Tomasz Ramza.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W należącej do niemieckiego Bauera Grupie RMF doszło właśnie do fundamentalnych zmian. Grupa poinformowała w komunikacie prasowym, że kierujący nią od lat Kazimierz Gródek (prezes) i Tadeusz Sołtys (wiceprezes) ogłosili, że odchodzą z zarządu, ale nadal będą pełnić role doradcze.

Tymczasowo funkcję prezesa Grupy RMF obejmuje Tomasz Ramza, który wcześniej był dyrektorem generalnym działu sprzedaży i dyrektorem ds. negocjacji korporacyjnych w Grupie Bauer Media w Polsce.

Prezes Bauer Media Audio, Vivian Mohr, podziękowała odchodzącym menedżerom ich długoletnią pracę - odpowiednio 30 i 35 lat. Kazimierz Gródek i Tadeusz Sołtys zgodzili się pozostać w firmie "przez pewien czas" jako doradcy.

Tadeusz Sołtys rozpoczął pracę w RMF FM w 1990 r. i przez 11 lat prowadził poranny program. W 2004 roku objął stanowisko dyrektora programowego stacji. Kazimierz Gródek dołączył do RMF FM w 1995 r.

"Grupa RMF jest jak dobrze naoliwiona maszyna. Nie ma już konstruktorów, zmieniają się osoby serwisujące, ale wszystko zostało ustawione tak, że nieprzerwanie od 34 lat działa doskonale. Ta maszyna to zespół, który w każdej sytuacji wie co ma robić. Nie będzie żadnej rewolucji, bo nie ma potrzeby rewolucji" - głosi informacja prasowa grupy. Pod tą wypowiedzą, co nietypowe w tego rodzaju komunikatach, nikt się nie podpisał imieniem i nazwiskiem.

W zarządzie RMF FM nastąpiło też kilka innych zmian. Dariusz Woźniak, dotychczasowy dyrektor handlowy, obejmie rolę dyrektora sprzedaży, zastępując Ramzę. Iwona Bołdak została mianowana dyrektorem programowym, a Przemysław Kula - dyrektorem anteny; oboje wcześniej byli zastępcami dyrektora programowego. Ewa Miszczak nadal będzie pełniła funkcję wiceprezesa zarządu Grupy RMF, rozszerzając swoje kompetencje w RMF FM i kontynuując kluczowe role w RMF MAXX i RMF Classic.

W ubiegłym roku Grupa RMF miała 443 mln zł przychodów, o 14 proc. więcej niż rok wcześniej. Zarobiła przy tym na czysto 202,5 mln zł, co oznaczało wzrost o 17 proc. W sprawozdaniu rocznym podaje, że jej zasięg tygodniowy spadł w 2023 r. o 1,7 pkt proc. do 31 proc. (9,1 mln słuchaczy), czyli w wolniejszym tempie niż cały kurczący się pod tym względem rynek radiowy w Polsce. Na radiową reklamę wydano jednak w skali kraju o ponad 12 proc. więcej (blisko 0,9 mld zł), a według danych Publicis Groupe RMF miał w tych wydatkach 46-procentowy udział.