Wszyscy chcą do elity New Connect

Magdalena Graniszewska
27-05-2010, 06:49

Na małej giełdzie pojawiają się głosy, że  segment NC Lead jest zbyt elitarny. I penalizuje spółki innowacyjne.

NewConnect Lead, nowy segment alternatywnego rynku giełdowego, powstał zaledwie dwa miesiące temu, ale już budzi emocje. Z krytyką jako pierwsza wystąpiła spółka EM Lab, zajmująca się mediami i reklamą.

- Idea powołania NC Lead jest słuszna, ale chcemy przedyskutować kwestię kryteriów, na podstawie których dokonywana została selekcja spółek wchodzących w skład segmentu – napisał w oficjalnym piśmie Jacek Olechowski, prezes EM Labu.

O co chodzi? Otóż giełda powołała segment NC Lead po to, by wyróżnić największe i najpłynniejsze spółki, które mają szanse spełnić kryteria przeprowadzki na główny parkiet GPW. Do tego ekskluzywnego segmentu zakwalifikowała na razie 14 spółek (EM Labu wśród nich nie ma), spełniających szereg warunków, które obejmują m.in. średnią wartość rynkową, średni obrót na sesji, zmienność kursu (im niższa, tym lepiej), a także czas obecności na rynku giełdowym.

Do dwóch z tych kryteriów EM Lab ma zastrzeżenia. Chodzi o wymóg średniej wartości rynkowej w ostatnich 6 miesiącach na poziomie co najmniej 5 mln EUR oraz wymóg zachowania zmienności kursu akcji w ostatnich 6 miesiącach poniżej 15 proc.

Więcej w czwartkowym "Pulsie Biznesu"

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Graniszewska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / New Connect / Wszyscy chcą do elity New Connect