Czytasz dzięki

Wybierz Gminę Przyszłości!

DI
opublikowano: 13-07-2010, 13:33

Wszystko jasne. Do konkursu na Gminę Przyszłości zgłosiły się 32 samorządy z 59 projektami. Wpływ na wyniki akcji mają internauci, którzy mogą wybrać najciekawsze projekty gmin, dbających o proekologiczne rozwiązania energetyczne i zrównoważony rozwój lokalnych społeczności.

Każda z gmin zgłosiła przynajmniej jeden projekt w kategorii „ekologia” lub „społeczeństwo”. Wśród wniosków z zakresu ekologii znalazły się m. in. projekty dotyczące termomodernizacji budynków użyteczności publicznej, budowa kotłowni wykorzystującej odnawialne źródła energii, obniżenie emisji gazów cieplarnianych czy zastosowanie kolektorów słonecznych. Projekty w kategorii społeczeństwo dotyczą przede wszystkim modernizacji szkół, budowy boisk, sal sportowych, ale również działań na rzecz aktywizacji osób zagrożonych wykluczeniem czy zapewnienia darmowego dostępu do Internetu.

- Cieszy nas tak duża liczba zgłoszonych wniosków. Konkurs pozwoli na wybór najaktywniej działających gmin, ale również ich promocję i wsparcie w dalszym rozwoju. Wszelkie inicjatywy pokazujące dobre praktyki w tych obszarach to inspiracja i zachęta dla innych do stosowania nowoczesnych rozwiązań – przekonuje Andrzej Chodacz, Kierownik programu „Gaspol kibicuje klimatowi”.

Aplikacje złożyły zarówno duże miasta (jak Rzeszów czy Częstochowa) jak i małe gminy (takie jak Lesko czy Wisznice). Aby wesprzeć udział gminy w konkursie, należy oddać na nią głos na stronie www.kibicujklimatowi.pl/konkurs/projects. Oprócz głosów internautów, o wyborze najlepszej gminy zadecyduje rada ekspertów,  w skład której wchodzą: dr inż. Arkadiusz Węglarz (Krajowa Agencja Poszanowania Energii), dr Andrzej Hałasiewicz (Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu), mgr inż. Artur Michalski (Grupa Doradztwa Europejskiego), mgr Bożena Wróblewska i mgr Kamil Dolata (Gaspol). Jury oceni mi. in. innowacyjność projektów oraz mierzalne efekty przeprowadzonych działań, np. wielkość zmniejszonej emisji dwutlenku węgla do atmosfery, zmniejszenie wydatków na energię czy liczbę wygenerowanych nowych miejsc pracy.

Laureaci konkursu otrzymają tytuł „Gminy przyszłości” oraz nagrody rzeczowe (m.in. zestaw kolektorów słonecznych wraz z montażem). Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na przełomie września i października.

Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane