Wyborowa dodaje procenty

Wódkę dobrze wesprzeć winem — uznał polski oddział Pernod Ricard.

Wyborowa (Pernod Ricard Polska) buduje trzecią nogę. Ma wprawdzie mniej procentów, jeśli chodzi o zawartość, ale w przeciwieństwie do wódki, nie ma przed sobą perspektyw spadków.

Zobacz więcej

FOT. ISTOCK

— Obecnie wina stanowią kilka procent naszych obrotów, za rok ich udział powinien się podwoić. W tym roku wprowadzimy na polski rynek 5-10 nowości, które sprzedajemy już za granicą — mówi Guillaume Girard-Reydet, prezes Pernod Ricard w Polsce. Mniej różowo wygląda polski rynek wódki, choć Pernod Ricard chwali się zwyżkami.

— Odnotowaliśmy 2,4 proc. wzrostu sprzedaży Wyborowej, co przy 9,6 proc. spadku części premium rynku wódki [na którym działa spółka — red.] uznajemy za sukces. Nie spodziewam się, żeby rynek czystej wódki przestał się kurczyć wcześniej niż za kilka lat — twierdzi prezes.

Od kilkunastu miesięcy głośno jest o problemach CEDC i Belvedere (Grupa Sobieski). Zdaniem Guillaume’a Girard- Reydeta, trudna sytuacja dużych producentów sprawia, że są oni w stanie walczyć o sprzedaż obniżając ceny wódki.

— Wojna cenowa nie była jednak w stanie rozruszać rynku. Bardzo dobrze reaguje on natomiast na nowości. Wódki smakowe premium zyskują coraz większą popularność — ostatnie dane mówią o wzroście 37 proc. — dodaje prezes Pernod Ricard. Wódki smakowe to wciąż jednak niewielka część rynku premium, bo 140 mln zł przy wartej 1,134 mld zł czystej wódce.

— W perspektywie kilku lat spodziewam się, że będą stanowić jedną trzecią rynku — mówi Guillaume Girard-Reydet.

Intensywnie kolejny rok z rzędu rośnie również rynek whisky. — Z naszego punktu widzenia to dobry trend, bo dzisiaj opieramy się na dwóch, mniej więcej równych, nogach biznesu — whisky i wódce — twierdzi prezes Pernod Ricard.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu