Wyjazd ułatwia robienie biznesu

Artur Lisowski
12-11-1999, 00:00

Wyjazd ułatwia robienie biznesu

W imprezie integracyjnej mogą brać udział dwie firmy

Imprezy integracyjne mogą być sposobem na udane rozpoczęcie współpracy między firmami. Przedstawiciele biur organizujących wyjazdy integracyjne podkreślają, że podmioty wprowadzające na rynek wspólny produkt powinny pomyśleć o integracji swoich pracowników.

Organizatorzy imprez integracyjnych dla firm podkreślają, że aby się one udały, należy je przygotować w miejscach zapewniających uczestnikom izolację od otoczenia. Gdy ten warunek nie jest spełniony, cały wyjazd może okazać się niewypałem. Dlatego często tego typu imprezy organizuje się w namiotach, wynajmuje się całe piętra w hotelach lub osiedla domków letniskowych.

Odstępstwo od zasady

Coraz częściej w wyjazdach integracyjnych biorą udział pracownicy dwóch przedsiębiorstw.

— Zgłaszają się do nas firmy, które chcą zorganizować imprezę dla siebie i swoich partnerów biznesowych — mówi Paweł Żukowski z firmy New Poland, organizującej wyjazdy integracyjne.

Nie wszyscy klienci informują organizatorów o faktycznych celach integracyjnych eskapad. Bywa, że organizator nie wie, iż w imprezie uczestniczyć będą pracownicy wielu firm.

— To z reguły ustalane jest na spotkaniach, w których nie bierzemy udziału. Zleceniodawca nie musi nas o tym informować — zwraca uwagę Grażyna Grot-Duziak z firmy Weco Travel, specjalizującej się w organizowaniu wyjazdów dla pracowników firm.

O ilości podmiotów, których pracownicy biorą udział w wyjeździe integracyjnym, nie świadczy również liczba firm figurujących na rachunku za daną imprezę. Może za nie płacić tylko jedno przedsiębiorstwo. Bywa jednak, że koszty wspólnego wyjazdu firmy ponoszą razem.

Same korzyści

Przedstawiciele organizatorów imprez integracyjnych zwracają uwagę na płynące z nich korzyści.

— Przede wszystkim wzmacniają się relacje między partnerami w interesach. Podczas imprez często omawiane są szczegóły kooperacji, poprawia się wzajemne zrozumienie między pracownikami obu firm. Uczestnicy takich imprez powinni poczuć, że tworzą jeden zespół, tylko wtedy będzie można mówić o prawdziwej współpracy — wyjaśnia Igor Kaleński, business manager w firmie Polymus specjalizującej się w obsłudze medialnej firm.

W przypadku wyjazdów, za które płacą dwie firmy, dodatkową korzyścią jest możliwość zorganizowania większej ilości atrakcji.

Wspólny produkt

Firmy, które planują wyjazd wraz ze swoim partnerem biznesowym, z reguły decydują się na taki krok w momencie, gdy powstaje ich wspólny produkt. Przykładem może być impreza integracyjna, w której udział wzięła Wizja TV i Philips.

— Philips jest naszym strategicznym partnerem. Mamy wspólną sieć dystrybucji, a do odbioru naszych programów używa się sprzętu Philipsa. Zorganizowanie wspólnego wyjazdu było naturalną konsekwencją tego partnerstwa — mówi Jacek Kostkowski, dyrektor działu marketingu i PR Wizji TV.

ZADANIA PRACODAWCY: W celu podniesienia lojalności i zwiększenia motywacji pracowników firma powinna zorganizować co najmniej kilka wyjazdów integracyjnych w ciągu roku — uważa Igor Kaleński, business manager w firmie Polymus, specjalizującej się w obsłudze medialnej firm. fot. MP

NOWOCZESNE MYŚLENIE: Kiedyś zaproszenie współpracującej firmy na imprezę integracyjną traktowane było jak łapówka. Dzisiaj każdy dostrzega już pozytywne strony wspólnych wyjazdów — ocenia Paweł Żukowski z firmy New Poland. fot. MP

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Artur Lisowski

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyjazd ułatwia robienie biznesu