Wymagający jak milenials

Sylwia Wedziuk
25-01-2018, 22:00

Osoby z pokolenia Y chcą mieć pewność, że wiedzą wszystko o warunkach kredytu bądź pożyczki, zanim podpiszą umowę z instytucją finansową.

Dla większości z nich brak długów to wyznacznik finansowego sukcesu — pokazuje badanie zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Profi Credit. Milenialsi w mniejszym stopniu niż inne grupy wiekowe ufają pracownikom banków (41 proc. vs 55 proc.) i częściej przyznają, że czytają dokładnie umowę przed zaciągnięciem zobowiązania (16 proc. vs 11 proc.).

— Milenialsi to wymagający konsumenci, którzy żyją na styku dwóch światów — wirtualnego i realnego. Banki i firmy pożyczkowe stoją przed ogromnym wyzwaniem, ponieważ, żeby dotrzeć do przedstawicieli pokolenia Y, powinny stawiać na nowoczesne rozwiązania, nie zapominając jednak o tym, co tradycyjne — oddziałach i konsultantach. Potrzebna jest rozwaga i osiągnięcie złotego środka — zbyt duży skok w nowoczesność lub zbyt kurczowe trzymanie się tradycji sprawi, że instytucjom finansowym przejdzie koło nosa grupa konsumentów, która już niedługo stanowić będzie około 25 proc. naszego społeczeństwa — zauważa Jarosław Czulak, dyrektor w Profi Credit Polska.

35 proc.Tyle osób między 18. a 39. rokiem życia zaciągnęło w ciągu ostatnich dwóch lat kredyt bądź pożyczkę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Wymagający jak milenials