Przychody spółki zwiększyły się o 49,6 proc. do 405,3 mln zł, a skorygowana EBITDA o 56,4 proc. do 149,8 mln zł.
Konsens prognoz analityków według agencji Bloomberg wynosił: 400 mln zł przychodów, 142,8 mln zł EBITDA oraz 61,6 mln zł zysku netto.
Po trzech kwartałach 2023 r. przychody wynoszą 1,07 mld zł (+43,2 proc. r/r), skorygowana EBITDA 326 mln zł (+24,8 proc.), a zysk netto 116,4 mln zł (-15,7 proc.).
W III kwartale przychody ze sprzedaży w segmencie media wzrosły o 21 proc. do 165 mln zł, w segmencie turystyka o 144 proc. do 186 mln zł.
– Zamknięty właśnie kwartał był świętem turystyki w Wirtualnej Polsce. Pierwszy raz w historii przychody tego segmentu były wyższe od tych w segmencie mediowym. Chcemy, aby nasz rozwijający się za granicą biznes turystyczny był kołem zamachowym dla zagranicznej działalności reklamowej. Zakończyliśmy etap prac nad produktem, który umożliwia nam wspieranie polskich firm w ich ekspansji. Od dwóch lat, gdy broker reklamowy o nazwie WPartner wyszedł poza Polskę, konsekwentnie budujemy naszą obecność w Czechach, Słowacji, Rumunii i Bułgarii. – mówi Jacek Świderski, prezes WP Holdingu.
WPartner to platforma SSP (Supply-Side Platform), która pozwala innym wydawcom na monetyzację ich powierzchni reklamowych dzięki autorskiej technologii WP opartej o model programmatic.