Wzrosła EBITDA, ale spadł zysk netto Agory

aktualizacja: 17-02-2017, 07:37

W IV kwartale 2016 r. zysk netto Agory spadł o 35 proc. do 10,2 mln zł. To prawie o jedną czwartą mniej niż oczekiwali analitycy, ankietowani przez PAP.

Wzrosła natomiast EBITDA spółki - o 19 proc. do 49,1 mln zł i jest to rezultat lepszy od konsensu prognoz analityków.

Przychody wydawcy "Gazety Wyborczej" spadły o 3,8 proc. do 340,3 mln zł w IV kwartale, a w całym roku zwiększyły się o 0,8 proc. do 1,2 mld zł. Całoroczna EBITDA to 114,9 mln zł, a strata netto 16,6 mln zł.

– W 2016 r. podjęliśmy wiele odważnych działań – zarówno w zakresie restrukturyzacji, jak i rozwoju naszych biznesów. Obecne, rewelacyjne wyniki kin sieci Helios, które korzystają z rekordowej frekwencji oraz pozycji lidera pod względem liczby obiektów w Polsce, to wynik naszej konsekwentnej polityki inwestycyjnej w tym obszarze. Najlepszy wynik w swojej historii odnotował AMS, co jest zasługą metodycznie realizowanej strategii rozwoju w segmencie nośników premium. Umacniamy również swoją pozycję w najszybciej rosnących segmentach rynku internetowego jak programmatic czy mobile. Świetnie radzą sobie radiostacje, głównie za sprawą rekordowego udziału w słuchalności Radia TOK FM oraz coraz lepszych wyników słuchalności Radia Pogoda. Istotnie zmienia się również nasza działalność prasowa – restrukturyzujemy jej odsłonę tradycyjną, a jednocześnie inwestujemy w rozwój kompetencji cyfrowych, co już przynosi pozytywne efekty nie tylko w postaci blisko 100 tys. prenumerat cyfrowych „Gazety Wyborczej”, ale również wzrostu przychodów ze sprzedaży reklam w czasopismach – komentuje Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Wzrosła EBITDA, ale spadł zysk netto Agory