Wzrosła sprzedaż pojazdów Renault
Od stycznia do sierpnia koncern Renault sprzedał na świecie prawie o 9,5 proc. więcej samochodów niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Ogółem francuska firma znalazła nabywców na blisko 1,2 mln aut. W Polsce sprzedano w tym roku ponad 22 tys. samochodów, niemal o 3 tys. więcej niż w 1998 r.
W ubiegłym roku Renault Polska miał 5-proc. udział w rynku samochodowym, sprzedając ponad 28 tys. pojazdów. W tym roku chce sprzedać w Polsce 35 tys. aut, zwiększając swój udział w krajowym rynku motoryzacyjnym do 5,5 proc.
— Najchętniej obecnie kupowanym pojazdem naszego koncernu jest nowy model Clio II. Sprzedaliśmy go już prawie 7 tys. sztuk — mówi Agata Szczech, dyrektor PR Renault Polska.
Dobrze sprzedają się też większe samochody: kangoo — 2696, megane II — 2648 i megane classic — 1958 sztuk. Obecnie Renault promuje przede wszystkim — za pośrednictwem zmasowanej reklamy telewizyjnej — model kangoo.
Wzrasta udział Renault na rynkach Europy Zachodniej, przede wszystkim w Niemczech, Belgii, Holandii, Portugalii i Hiszpanii. Zainteresowanie marką zwiększa się również w Europie Środkowej. MC