
Sprzedaż wzrosła we wszystkich głównych regionach producenta samochodów – Europie, Azji i Ameryce Północnej – z dostawami w Niemczech o 23 proc., podczas gdy Chiny o 12 proc., a Stany Zjednoczone o 6 proc.
W pozostałej części świata sprzedaż w drugim kwartale spadła o 12 proc. do 20 700 pojazdów.
Pojazdy elektryczne nadal były głównym motorem wzrostu w kwartale, a sprzedaż samochodów osobowych wzrosła o 123 proc., osiągając poziom 56 300 sztuk.
Segment z najwyższej półki – obejmujący modele takie jak AMG, Maybach i klasa G – również odnotował solidny wzrost o 12 proc. w tym okresie.
Sprzedaż w dziale Mercedes-Benz Vans wzrosła w I kwartale o 12 proc., osiągając sprzedaż 98 900 pojazdów - najlepszy wynik w pierwszym kwartale w historii.
W zeszłym roku ceny Mercedesa zaliczyły silną zwyżkę. Średnia cena za samochód wyniosła ok. 72,9 tys. EUR, co jest wzrostem o 43 proc. w stosunku do 2019 r. Niemiecki koncern koncentruje się coraz bardziej na modelach z najwyższej półki, takich jak sedan klasy S.