Po niecałym roku od debiuty na rynku samochodów elektrycznych Xiaomi zachęcony dotychczasowymi wynikami zamierza jeszcze mocniej zaangażować się w rynek motoryzacyjny. Pekińska spółka znana przede wszystkim z produkcji urządzeń telekomunikacyjnych, w tym smartfonów, podniosła cel sprzedaży aut elektrycznych na 2025 r. do 350 tys. sztuk. Wcześniej firma zakładała poziom sprzedaży na 300 tys. pojazdów.
W kwietniu 2024 r. Xiaomi weszło na rynek aut elektrycznych modelem sedana SU7. Nowy model, tym razem SUV zostanie wprowadzony na rynek latem br., aby konkurować z modelem Y Tesli. W dłuższej perspektywie Xiaomi planuje również wprowadzić swoje samochody za granicę w 2027 r.
Firma obiecała zwiększyć produkcję, aby przyspieszyć dostawy, z których terminową realizacją ma obecnie największy problem. Koncern jest na etapie realizacji drugiej fazy swojej fabryki samochodów w Pekinie.
Xiaomi pochwaliło się sięgającym 49 proc. wzrostem przychodów w ostatnim kwartale 2024 r., która zamknęła się kwotą 109 mld juanów (15,1 mld USD).
