Xiaomi podwyższa cele dla aut elektrycznych

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 2025-03-19 09:10

Chiński gigant technologiczny, koncern Xiaomi zamierza dostarczyć klientom więcej pojazdów elektrycznych niż wcześniej zakładał. Podniósł cel sprzedażowy na ten rok dynamizując swoją ekspansję szczególnie na rodzimym rynku.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Po niecałym roku od debiuty na rynku samochodów elektrycznych Xiaomi zachęcony dotychczasowymi wynikami zamierza jeszcze mocniej zaangażować się w rynek motoryzacyjny. Pekińska spółka znana przede wszystkim z produkcji urządzeń telekomunikacyjnych, w tym smartfonów, podniosła cel sprzedaży aut elektrycznych na 2025 r. do 350 tys. sztuk. Wcześniej firma zakładała poziom sprzedaży na 300 tys. pojazdów.

W kwietniu 2024 r. Xiaomi weszło na rynek aut elektrycznych modelem sedana SU7. Nowy model, tym razem SUV zostanie wprowadzony na rynek latem br., aby konkurować z modelem Y Tesli. W dłuższej perspektywie Xiaomi planuje również wprowadzić swoje samochody za granicę w 2027 r.

Firma obiecała zwiększyć produkcję, aby przyspieszyć dostawy, z których terminową realizacją ma obecnie największy problem. Koncern jest na etapie realizacji drugiej fazy swojej fabryki samochodów w Pekinie.

Xiaomi pochwaliło się sięgającym 49 proc. wzrostem przychodów w ostatnim kwartale 2024 r., która zamknęła się kwotą 109 mld juanów (15,1 mld USD).