Gdy dwa lata temu Multimedia Polska próbowały przeprowadzić ofertę publiczną i wrócić na warszawską giełdę, z której zdjęto je w 2011 r., analitycy narzekali, że spółka ceni się zbyt wysoko, ale podkreślali, że jest ciekawa dla defensywnych inwestorów i ma spory potencjał rozwoju dzięki sprzedaży nowych usług. Teraz ten potencjał zaczyna nabierać kształtu.
— Nie ma decyzji co do wejścia na giełdę czy sprzedaży spółki inwestorowi branżowemu lub finansowemu, ale teraz na pewno będziemy mogli przedstawić bardziej atrakcyjny obraz firmy. Zgodnie z naszą nową strategią przekształcamy się w dostawcę zintegrowanych usług dla domu. Stawiamy teraz na ofertę dual-fuel, czyli prąd i gaz — mówi Andrzej Rogowski, prezes Multimediów.
Gaz to nowość w ofercie kablówki, kontrolowanej przez Tomasza Ulatowskiego i Ygala Ozechova, sprzedaż prądu testowano już od dwóch lat.
Multimedia, działające na mocno nasyconym rynku kablowym, mają ustabilizowane przychody — w ubiegłym roku wyniosły one 709,5 mln zł, czyli były o 0,5 proc. większe niż rok wcześniej. Na poziomie EBITDA zarobiły 356,1 mln zł, a na poziomie netto — 86,2 mln zł. Dzięki sprzedaży energii elektrycznej i gazu liczby te mają być wyraźnie wyższe.
— Liczymy na wzrost wyniku EBITDA o ponad 7 proc. rocznie, dynamika wzrostu przychodów powinna być zbliżona do 10 proc. Marże na sprzedaży energii i gazu są oczywiście wyraźnie niższe niż na usługach telekomunikacyjnych, ale z drugiej strony ta działalność dostarcza gotówkę, a nie wymaga od nas dużychwydatków na rozbudowę i modernizację infrastruktury — mówi Andrzej Rogowski.
Spółka chwali się postępami na rynku sprzedaży energii elektrycznej. Ofertę kieruje nie tylko do dotychczasowych klientów, ale też do konsumentów w całym kraju.
— Na podstawie danych Urzędu Regulacji Energetyki szacujemy, że w ostatnich miesiącach nawet ponad połowa klientów, zmieniających dostawcę energii, wybierała ofertę Multimediów. To już kilkadziesiąt tysięcy osób, głównie nowi klienci, którym teraz będziemy chcieli sprzedawać kolejne usługi — mówi prezes Multimediów.
Według statystyk Urzędu Regulacji Energetyki, w pierwszych dwóch miesiącach tego roku sprzedawcę prądu zmieniło 15 tys. odbiorców w grupie taryfowej G, czyli głównie klientów indywidualnych.
— Warto zwrócić uwagę na to, że liczba klientów detalicznych, zmieniających dostawcę energii, w ostatnim kwartale była wyraźnie niższa niż rok wcześniej, gdy było to ponad 20,5 tys. osób. Zainteresowanie klientów czymś takim po prostu nie jest duże — zaznacza prezes jednej z firm, działających na rynku sprzedaży energii. Multimediom każde nowe źródło gotówki się przyda — spółka ma do spłacenia bardzo dużą emisję obligacji, wyemitowanych w maju 2013 r. Jej wartość to ponad 1 mld zł.
— W maju przyszłego roku musimy spłacić pierwszą ratę, czyli 250 mln zł. Znalezienie gotówki na to nie będzie problemem. Gdy to zrobimy, warunki ewentualnego wcześniejszego wykupu reszty papierów zmienią się na lepsze, więc już teraz pracujemy nad możliwością zrefinansowania długu i rozmawiamy na ten temat z bankami — mówi prezes Multimediów. © Ⓟ