NOWY JORK (Reuters) - Amerykańska spółka internetowa Yahoo! poinformowała w środę po zamknięciu sesji na Wall Street, że szósty raz z rzędu wykazała kwartalną startę netto. Firma zwiększyła jednak swoje prognozy na resztę roku.
Yahoo! podało, że jego główny dział reklamy w sieci pozostaje w recesji. Przychody działu spadły w pierwszym kwartale 2002 roku o 15 procent z i tak już niskiego poziomu wykazanego w pierwszym kwartale roku ubiegłego.
Strata netto spółki po pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniosła 53,7 miliona dolarów wobec straty rzędu 11,5 miliona dolarów rok wcześniej.
Zysk operacyjny, bez uwzględnienia pozycji nadzwyczajnych, wyniósł jednak 10,5 miliona dolarów wobec straty w wysokości 11,5 miliona w pierwszym kwartale roku 2001. Wynik ten był zgodny z prognozami analityków.
Firma potwierdziła, że zakończone w pierwszym kwartale przejęcie portalu HotJobs natychmiast zwiększyło liczbę wizyt internautów na stronie Yahoo!
Łączne przychody spółki wzrosły do 192,7 miliona dolarów ze 180,2 miliona dolarów rok temu, co znacznie przekracza prognozy analityków na poziomie 175,3 miliona. Jest to widoczny wkład przychodów portalu HotJobs.
Prezes Yahoo!, Terry Semel, powiedział analitykom, że wzrost sprzedaży jest spowodowany poważnymi zmianami w jej procentowym podziale. Przychody z reklam w sieci, które dotąd stanowiły 90 procent całkowitej sprzedaży, wyniosły w ostatnim kwartale 63 procent.
Spółka spodziewa się teraz przychodów rzędu 205-225 milionów dolarów w drugim kwartale. W całym roku przychody mają wynieść 870-910 milionów dolarów. Yahoo! spodziewa się, że udział HotJobs w przychodach w drugim kwartale wyniesie 20-25 milionów dolarów.
Prognozy te są znacznie wyższe od przedstawianych przez analityków. Określają oni przychody na poziomie 193 milionów dolarów w drugim kwartale oraz 797 milionów dolarów w całym roku.
((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, [email protected]))