YEP w sukurs młodym pracownikom

  • DI
opublikowano: 09-10-2019, 22:00

Gra edukacyjna nauczy kluczowych kompetencji potrzebnych na rynku pracy.

Jednym z największych wyzwań dla rozwoju biznesu jest luka kompetencyjna wynikająca z niedopasowania obecnych umiejętności pracowników do coraz bardziej cyfrowego świata. Z ostatniego badania PwC „Global CEO Survey” wynika, że problem ten jest szczególnie widoczny w regionie Europy Środkowo-Wschodniej — aż 89 proc. prezesów firm jako główne zagrożenie wskazuje dostęp do pracowników. W rozwiązaniu tych problemów może pomóc gra edukacyjna YEP.

Jej celem jest rozwój u młodych osób kluczowych kompetencji, takich jak komunikacja, przedsiębiorczość, analityka i podejmowanie decyzji, interakcja i budowanie sieci kontaktów. Gra edukacyjna jest elementem projektu YEP Academy organizowanego przez Coca-Colę, a partnerem cyfrowym inicjatywy jest PwC.

Gra jest odpowiedzią na lukę kompetencyjną, będącą efektem szybkiej transformacji cyfrowej. W takich okolicznościach doskonale sprawdza się grywalizacja, czyli zastosowanie nowoczesnych metod e-learnigu i samoedukacji, opartych na grach i aplikacjach, których celem jest zdobywanie określonych umiejętności przydatnych w życiu zawodowym. Gra YEP jest przeznaczona dla młodych ludzi, których naturalną formą komunikacji ze światem są smartfony.

To gra tekstowa, tzw. paragrafówka, przygotowana dla jednej osoby i oparta na jej wyobraźni. Rozpoczynając grę YEP, użytkownik rozwija sztuczną inteligencję, algorytm HalX, który — zależnie od tego, co wybierze w pierwszym etapie — przekierowuje go w jeden ze światów: cyberprzestępców, niebezpiecznych korporacji, gangsterów lub służb śledczych. Po drodze musi rozwiązywać zadania i budować swoją postać.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Z badań PwC wynika, że 89 proc. polskich pracowników wyraża chęć podnoszenia kompetencji, a nawet przekwalifikowania, by pozostać na rynku pracy i dopasować się do zmieniającej się rzeczywistości. Aż 87 proc. przyznaje, że aby lepiej zrozumieć nowe technologie, uczestniczy w kursach i szkoleniach. Jednocześnie 63 proc. respondentów twierdzi, że postępująca automatyzacja stwarza więcej możliwości niż zagrożeń i może rozwiązać kluczowe problemy współczesnego świata — uważa Bartłomiej Polakowski, ekspert PwC, który brał udział w powstawaniu gry.

Przygotowanie gry zostało poprzedzone przeprowadzoną przez PwC analizą rynkową w celu identyfikacji kompetencji przyszłości i metod, które mogą być najbardziej angażujące dla najmłodszego pokolenia.

— Świat młodych w dużej mierze jest dzisiaj przestrzenią digitalową — to w niej podtrzymuje się relacje i zdobywa przydatne w życiu umiejętności. Jak pokazują badania, nauka podczas gier zwiększa poziom przyswojonej wiedzy o 11 proc. i jest o 20 proc. bardziej efektywna niż tradycyjne metody nauczania. Dlatego stworzyliśmy narzędzie, które pozwoli młodym kształtować kompetencje przydatne w życiu i na rynku pracy — mówi Katarzyna Borucka, dyrektor ds. korporacyjnych CocaCola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

Gra dostępna jest na urządzenia mobilne z systemami Android i iOS.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane