Czytelny, acz nieco statyczny ekran startowy – chyba ze względu na krój ikon (kwadratowe, ostrymi kantami, przypominają bardziej glazurę niż przyciski na ekranie startowym). Wrażenie może byłoby inne, gdyby ze strony startowej usunąć co najmniej trzy ikony, co obyłoby się bez żadnej szkody dla programu. Chodzi o: „Polecamy” (bank poleca aplikację na tablet), „Zapytaj o ofertę” (formatka z wnioskiem o kontakt bez możliwości sprecyzowania, o jaki produkt chcemy zapytać) oraz „O Citi Mobile”. Szczególnie trzymanie na „front pejdżu” tej ostatniej ikony jest zastanawiające, bo trąci myszką, jak przedwczorajsze danie. Citi Mobile zachwala tam mianowicie lokalizator SMS-owy, usługę wymyśloną, gdy nie było jeszcze smartfonów, a polegającą na tym, że po wysyłaniu SMS-a do banku ten odpowiada, gdzie jest najbliższy bankomat lub oddział. W erze geolokalizatorów to już przeżytek.
Jeszcze jedna ikona na ekranie startowym jest raczej zbędna: „Rabaty świata”. Po prostu dlatego, że nie działa. Sprawnie działa natomiast wyszukiwarka oddziałów i bankomatów, choć podział na bankomaty własne i partnerskie wydaje się, z punktu widzenia klienta, który po prostu chce pieniądze wypłacić, niepotrzebny
Wszystkie te funkcje są dostępne przed zalogowaniem. Wydaje się, że na front można byłoby też wyciągnąć notowania kantorowe, które znalazły się wewnątrz aplikacji.
Sposób logowania jest identyczny jak w serwisie internetowym. Plus dla banku za funkcję „Zapamiętaj mnie”, która przechowuje w pamięci login.
Po zalogowaniu od razu mamy dostęp do informacji o saldach i stanie rachunków osobistych i kartowych. Bardzo czytelny pasek nawigacji znajduje się u dołu ekranu. Dostęp do pełnego menu uzyskamy, klikając na ikonę „Mój bank”. Ogólnie plus dla banku za łatwą nawigację, obsługiwaną przyciskami „Cofnij” i „Mój bank”. Bardzo przejrzyście, na zasadzie trzech kroków, została też opisana procedura zakładania lokat. Minus za brak możliwości wykonywania dowolnych przelewów. Zdefiniowane można ustalać tylko w serwisie internetowym albo przez call centre. To samo dotyczy doładowań telefonów, co jest jeszcze mniej zrozumiałe.
Podsumowanie
„Przegadany” ekran startowy, na którym bank chciał pomieścić za dużo funkcji. Niektóre funkcje wewnątrz, jak „Aktualności”, też można byłoby sobie darować. Plus za rozwiązanie z przelewami QR kodem i przelewy bump to transfer. Ogólnie aplikacja robi niezłe wrażenie, ale przydałoby się ją odświeżyć. Dobry kierunek pokazuje aplikacja Handlowego na tablety
Plus
Za stałe dodawanie nowych elementów
Minus
Za brak możliwości wykonywania dowolnych przelewów i nieaktywne „Rabaty świata”
Ocena
Zawartość 4
Nawigacja 4
Wygląd 4
Innowacyjność 4
