Z dystansem do grudniowej sprzedaży

Alina Treptow
opublikowano: 2015-01-08 00:00

Kursy akcji obuwniczego CCC i odzieżowego Bytomia poszybowały wczoraj w górę, po tym jak spółki opublikowały wyniki sprzedaży za grudzień 2014 r.

Przychody CCC ze sprzedaży detalicznej przekroczyły w grudniu 222 mln zł, co oznacza wzrost o 38,4 proc. (narastająco za styczeń-grudzień urosły o 23,3 proc., do 1,930 mln zł). Sprzedaż łączna Bytomia zwiększyła się w ostatnim miesiącu o 25 proc., do 80,4 mln zł.

Marża detaliczna wyniosła 6,4 mln zł (wzrost o 25 proc.). Analitycy przestrzegają przed zbyt optymistyczną interpretacją grudniowych wyników. Przypomnijmy, w ostatnich rekomendacjach DM BPS radził sprzedaż akcji CCC. Marcin Stebakow, dyrektor departamentu analiz DM BPS, uważa, że grudniowe wyniki sprzedaży obuwniczej spółki są neutralne.

— Trzeba pamiętać, że to nie grudzień, ale poprzednie, jesienne miesiące, kiedy produkty są sprzedawane z najwyższymi marżami, są w tej branży najważniejsze. A w 2014 r., z racji niesprzyjającej, ciepłej pogody, nie były najlepsze — uważa Marcin Stebakow.

Analityk podtrzymuje prognozy zysków dla CCC na poziomie 185-190 mln zł. Bytom może liczyć na dobre słowo, jednak nie tylko z powodu grudniowych wyników.

— Od kilku kwartałów widać konsekwentną poprawę na poziomie sprzedaży i marży handlowej, która w czwartym kwartale była wyższa o 1,8 pkt. proc. i wyniosła 54,7 proc. W całym roku rentowność urosła o 1 pkt proc., do 52,8 proc., co przy 100 mln zł sprzedaży może oznaczać, iż na poziomie netto spółka może wypracować ok. 5-6 mln zł zysku — szacuje Marcin Stebakow.