Z innogy wjedziesz na buspas

GRA
opublikowano: 02-04-2019, 15:44

500 ładowarek i 500 e-aut – tak stołeczny carsharing widzi dostawca prądu. Będą jeździć buspasami i parkować za darmo.

„Największy carsharing w Polsce” – tak o warszawskim przedsięwzięciu mówi innogy, warszawski dostawca prądu. „Największy carsharing z naszym udziałem na świecie” – tak mówi o nim BMW, dostawca aut BMW i3 i sportowych modeli BMW i3s.

Innogy
fot. Marek Wiśniewski, Puls Biznesu

System innogy, umożliwiający wypożyczenie aut, nie będzie pierwszym takim projektem w Warszawie, bo funkcjonuje już Traficar, Panek i 4mobility. Będzie jednak pierwszym konceptem w pełni elektrycznym. Od środy po Warszawie będzie jeździć 500 aut, do 500 ma też dojść liczba ładowarek zasilanych prądem „zielonym”, czyli pochodzącym z odnawialnych źródeł energii.

- Auta będą mogły swobodnie jeździć buspasami, nie trzeba też będzie płacić za parking – podkreślał Filip Chajzer, prezenter telewizyjny promujący projekt innogy.

Klient będzie płacił 1,19 zł za minutę jazdy modelem BMW i3 i 1,49 zł za minutę jazdy modelem sportowym, nie będzie też zajmował ładowaniem aut. Logistyką zajmie się innogy, zarządzając m.in. ładowaniem aut (średnio raz na dwa dni) i przemieszczaniem ich tam, gdzie jest zapotrzebowanie (gdyby doszło do dysproporcji). Pojazdy są ubezpieczone, a za ewentualną szkodę kierowca zapłaci do 1000 zł.

- Oferta jest skierowana do użytkowników indywidualnych, ale nie widzimy przeszkód, by z podobnego systemu korzystali klienci biznesowi. Możemy powiększać flotę – mówili przedstawiciele innogy.

Energetyczna firma nie ujawnia, ile zainwestowała w projekt carsharingu. Wiadomo jednak, że cena elektrycznych BMW w salonie zbliża się do 200 tys. zł, a koszt energii potrzebnej do ładowania – mimo że rosnący – jest w porównaniu z tą kwotą niewielki.

Partnerem finansowym innogy jest m.in. ING BSK, coraz bardziej aktywny w obszarze ochrony środowiska. Od zeszłego roku bank jest partnerem Tauronu w carsharingu w Katowicach.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRA

Polecane