Z najnowszego badania firmy doradczej Kincentric wynika, że 26 proc. osób zatrudnionych w sektorze finansowym nie jest zaangażowanych w swoją pracę. Na przeciwległym biegunie jest 48 proc. badanych przedstawicieli tej branży
– Tylko mniej niż połowa pracowników sektora finansowego jest zaangażowanych w wykonywanie obowiązków służbowych. Pozytywnie wypowiadają się o swojej firmie, chcą dalej w niej pracować i są zmotywowani do działania. Jednocześnie w tej branży relatywnie spora grupa pracowników zupełnie nie angażuje się w swoją pracę. Należy do niej co czwarty pracownik – zwraca uwagę Magdalena Warzybok, partner w Kincentric.
Optymistyczna wizja przyszłości
45 proc. pracowników mówi, że ich menedżerowie wskazują jasny kierunek rozwoju przedsiębiorstwa. Zdaniem 43 proc. respondentów osoby decyzyjne są wystarczająco dostępne dla swoich podwładnych.
– Pracownicy coraz lepiej wypowiadają się o liderach. Dostrzegają, że ich szefowie podejmują właściwe decyzje biznesowe, finansowe i są skuteczni w działaniu. Jednocześnie widzimy rosnącą rolę przywództwa w budowaniu pozytywnych scenariuszy i optymistycznej wizji przyszłości, która jest kluczowa w obecnym nieprzewidywalnym świecie – zaznacza Magdalena Warzybok.
Jednak tylko połowa badanych pracowników jest zachęcana przez menedżerów do proponowania klientom rozwiązań, które lepiej odpowiedzą na ich konsumenckie potrzeby. Natomiast jeszcze mniejsza grupa respondentów, bo tylko 43 proc., twierdzi, że ich firma szybko odpowiada na zmieniające się oczekiwania konsumentów.
A jakie pozytywne zmiany w branży finansowej zauważają jej pracownicy? Aż 56 proc. z nich podkreśla, że są włączani w podejmowanie decyzji związanych z realizacją bieżących zadań. Ponadto 69 proc. badanych docenia to, że dostają informację zwrotną od szefa, a 72 proc. ma poczucie, że ich praca jest doceniana przez pracodawcę. Aż połowa badanych uważa, że jest odpowiednio wynagradzana.
Poznaj program kolejnej edycji kongresu “HR Summit” >>
Marka i reputacja firmy
Z badania firmy Kincentric wynika, że kluczowymi elementami, które sprzyjają angażowaniu się pracowników w wykonywanie obowiązków służbowych, są przede wszystkim: marka i reputacja firmy, dostęp do menedżerów i możliwość rozwoju zawodowego.
– Dobra kondycja całego sektora, jego wyniki finansowe i podwyżki wynagrodzeń dla pracowników przekładają się na ich pozytywnie opinie. Dlatego w tej branży kwestia płac, od której zależy angażowanie się podwładnych w wykonywanie obowiązków służbowych, nie jest pierwszoplanowa. I to niewątpliwie wyróżnia ją na tle innych branż w Polsce – zaznacza Magdalena Warzybok.