Zaczęła się jesienna wojna na rachunki

Eugeniusz Twaróg
20-09-2010, 00:00

Do walki ruszyły Pocztowy, Raiffeisen, mBank, dołączy Getin. Dwa ostatnie celują w tego samego klienta.

Do walki ruszyły Pocztowy, Raiffeisen, mBank, dołączy Getin. Dwa ostatnie celują w tego samego klienta.

W sobotę na ekrany telewizorów wróciła rodzina Nowaków z reklamą konta standard Banku Pocztowego. Nowe spoty mają przede wszystkim charakter edukacyjny, żeby przekonać widzów, że nie warto trzymać pieniędzy w skarpecie. Sam produkt, czyli konto, nie zmieniło się. Bank nie wprowadzał zmian, bo sprzedaje się ono nadzwyczaj dobrze.

— Od początku roku do początku września otworzyliśmy 79,5 tys. rachunków, podczas gdy roczny plan zakładał sprzedaż 80 tys. kont — mówi Szymon Midera, wiceprezes Pocztowego, który uważa, że do końca roku "pęknie" 100 tys. ROR-ów.

Na razie sprawdza się strategia banku, żeby skoncentrować się na niewielkich miejscowościach. Gross rachunków otwierają mieszkańcy miasteczek i miast do 50 tys. osób. Konkurencja na tym rynku jest niewielka i Pocztowy nie musi odbijać klientów innym bankom, za wyjątkiem spółdzielczych oraz SKOK-ów.

Konto po wuju

Dzisiaj z reklamą rachunków startuje Raiffeisen Bank. Poluje na przeciwnym biegunie — celuje w klientów zamożnych, z zarobkami powyżej średniej krajowej. Na razie rachunków ma niewiele, bo 65 tys. Ale nowa oferta może zmieniać jego stan posiadania. Bank przygotował pakiet czterech rachunków, spośród których konto dla najzamożniejszych (wpływy na poziomie 5 tys. zł miesięcznie) robi bardzo dobre wrażenie i zalicza się do jednych z lepiej pomyślanych produktów tego typu na rynku. Rachunek, nieźle wyposażony w assistance, kosztuje 9,99 zł, daje dostęp do darmowych bankomatów na całym świecie (sześć pierwszych transakcji). Dodatkowo bank oferuje 1 tys. zł nie oprocentowanego debetu.

Raiffeisen w tej kampanii nie zatrudnił Stuhrów, którzy są twarzami banku, zresztą reklamy nie będą emitowane w telewizji tylko w internecie. Ławą idzie natomiast mBank z grupy BRE Banku. Dzisiaj odpala kampanię: "Masz konto po wuju? Lepiej otwórz wielofunkcyjne i bezpłatne eKONTO". mBank, który od dawna oferuje to, co konkurencja zachwala jako wartość dodaną, czyli brak opłat, koncentruje się na przypomnieniu, że oprócz rachunku ma wiele dodatkowych produktów do wzięcia. Jest też trochę nowości.

— Zaoferowaliśmy klientom możliwość dokonywania mTransferów z karty kredytowej. Mogą go również zrealizować z kredytu gotówkowego — mówi Paweł Kucharski, szef mBanku.

Pieniądze? Nie, dziękuję

Sporo nowości przygotowuje Getin Noble, który niebawem pokaże je oficjalnie. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że zaoferuje coś na podobieństwo "konta bez kantów" BOŚ Banku, chociaż na pierwszy rzut oka rachunek wydaje się odeń atrakcyjniejszy. Będzie darmowy tak jak karta debetowa oraz kredytowa. Tak samo przelewy. Dodatkowo bank zapłaci 1 zł za każdą transakcję bezgotówkową powyżej 100 zł. Tyle samo za każde przelane 1 tys. zł na rachunek, jak też za otwarcie terminowej lokaty za minimum 500 zł.

Premiera rachunku będzie połączona z oficjalnym otwarciem nowego departamentu bankowości internetowej Getinu. Bank, kojarzony dotąd z konwencjonalną bankowością, mocno wchodzi do sieci. Konstrukcja nowego rachunku jest na tyle ciekawa, że jeśli nie będzie w nim zaszytych haczyków, może przyciągnąć do niego klientelę skuteczniej niż Piotr Fronczewski z Fąflem.

Wojna na rachunki trwa w najlepsze od początku roku. Według Bankier.pl w I półroczu bankom przybyło 730 tys. rachunków. Nie wiadomo ile z nich klienci otworzyli skuszeni premiami pieniężnymi oferowanymi przez niektóre banki, żeby potem o koncie zapomnieć. Z badań zrealizowanych przez SMG/KRC na zlecenie Deutsche Bank PBC Polska wynika, że tylko 11 proc. ankietowanych skłonnych byłoby zmienić bank w zamian za pieniądze.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Eugeniusz Twaróg

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Zaczęła się jesienna wojna na rachunki