Zaczynamy zarabiać i wracamy do gry

Beata Tomaszkiewicz
10-09-2004, 00:00

Inteligo obiecuje zyski i nowe produkty. Nie może doczekać się prywatyzacji PKO BP, wierząc, że da to impuls do rozbudowy oferty internetowej.

Inteligo, internetowe ramię PKO BP, obiecuje, że w tym roku stanie się rentowne — po raz pierwszy od rozpoczęcia działalności trzy lata temu.

— W tym roku zaczniemy przynosić zwrot z zainwestowanego kapitału. Na razie będzie symboliczny. Znacznie lepszych zysków oczekujemy od przyszłego roku —mówi Konrad Korbowicz, prezes Inteligo.

Rówieśnik daleko

Inwestycje w spółkę pochłonęły 100 mln zł. Jednak Inteligo rozwija się wolniej niż jego rówieśnik — mBank, należący do BRE Banku. Obecnie Inteligo ma wraz z przejętymi od PKO BP rachunkami eSuperkonta 331 tys. klientów, którzy zdeponowali nieco ponad 1,1 mld zł. mBank ma ich około 790 tys. i 2,7 mld zł aktywów. Spółka już w połowie tego roku zaczęła przynosić zwrot z inwestycji.

— Wolniejszy niż można było oczekiwać rozwój Inteligo to wina długiego poszukiwania przez niemiecki BGB nowego inwestora dla naszej spółki, a po jego znalezieniu — konieczność dostosowania się do PKO BP i wypracowania wspólnych standardów. Ale jesteśmy gotowi do powrotu do walki o klientów — podkreśla Konrad Korbowicz.

Na razie też właściciele tradycyjnych kont w PKO BP nie mają co marzyć, że dzięki Inteligo dostaną dostęp do operacji przez internet. Będzie to możliwe, gdy bank zakończy wdrażanie zintegrowanego systemu informatycznego.

Uderzenie 2005

— Najbardziej zależy nam na rozwoju produktów kredytowych, bo na razie mamy tylko debet w rachunku. Na przełomie września i października zaoferujemy kredyt gotówkowy, ale główne uderzenie planujemy na przyszły rok. Wówczas zaoferujemy karty kredytowe, przygotowujemy też ofertę kredytów mieszkaniowych i mamy zamiar rozwijać ofertę lokat, w których kapitał dzieli się między depozyt a produkty inwestycyjne — wyjaśnia Konrad Korbowicz.

Podkreśla, że produkty bankowe będą prowadzone tylko we współpracy z PKO BP, natomiast inwestycyjne i ubezpieczeniowe będą pochodzić od różnych firm. Oczywiście, jeśli zgodzi się właściciel.

Na razie w ofercie są jednostki pięciu funduszy PKO Credit Suisse. Spółka zaoferowała je w tym roku za 26 mln zł, gdy w 2003 r. — za 13 mln zł. Inteligo sprzedaje też 6 typów ubezpieczeń PZU — nabywców znalazło 3,6 tys. polis na kwotę 190 tys. zł. Od 1 września sprzedaje również obligacje skarbowe.

— Do tej pory zaoferowaliśmy je za kwotę 2,5 mln zł. Szacujemy, że do końca roku wzrośnie ona do 20 mln zł. Mamy nadzieję, że dzięki nowej ofercie do końca roku zwiększymy liczbę klientów do 350 tys., a wartość aktywów do 1,4 mld zł — mówi Konrad Korbowicz.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Beata Tomaszkiewicz

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Zaczynamy zarabiać i wracamy do gry