Zadbaj o swoją markę!

Janina Ligner-Żeromska
27-09-2004, 00:00

Globalna konkurencja jest w ostatnich latach coraz większa — firmy intensywniej konkurują ceną i jakością produktów oraz usług. Dlatego ważne stają się niematerialne aspekty konkurencji, w tym marka. Jak powiedział guru brandingu, Wally Olins, marka jest obecnie wszystkim. Wartości niematerialne firm stają się coraz cenniejsze, i to one decydują o rynkowej wartości przedsiębiorstw.

Wszystkie niematerialne „walory” firmy opierają się na prawach własności przemysłowej i intelektualnej. Globalne firmy mają osobne departamenty, zajmujące się ochroną i zarządzaniem prawami własności intelektualnej. Ich zadaniem jest m.in. obrona przed naruszeniem praw własności przemysłowej firmy przez konkurencję, fałszerstwami, piractwem itp. Inwentaryzują one także i osiągają maksymalne zyski z tego nierzadko najcenniejszego dobra ich firm.

Mając wieloletnie doświadczenie w tej dziedzinie, muszę stwierdzić, że polskie firmy nie przywiązują uwagi do ochrony swojej własności intelektualnej i zasobów niematerialnych — często dla nich najcenniejszych. Polskie marki nie są również dostatecznie zabezpieczone przed konkurencją, w tym na rynku unijnym.

Prawa własności intelektualnej dotyczą wszystkich przedsiębiorstw. Niedopilnowanie spraw lub nieostrożne postępowanie może kosztować firmę straty, wypadnięcie z rynku, nawet bankructwo. To zagadnienia skomplikowane i lepiej nie poruszać się po nich bez profesjonalnego przewodnika — prawnika.

Wiele polskich firm myśli obecnie o tym, jak wprowadzić swoje wyroby na unijne rynki. W kancelarii Domański Zakrzewski Palinka, wspólnie z wyspecjalizowanymi doradcami nieprawnikami, proponujemy doradztwo w zakresie prawnego i podatkowego wsparcia budowy marki produktów (Brand Building Advisory), kompleksową usługę, która pomaga budować wartość marki.

Janina Ligner-Żeromska, partner w kancelarii Domański Zakrzewski Palinka

Więcej na stronie: http://www.dzp.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Janina Ligner-Żeromska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Prawo / Zadbaj o swoją markę!