Pod koniec ubiegłego roku tylko 5 proc. placówek obecnych na platformie tej spółki sprzedawało za granicą, ale w niedawnym badaniu „Multiwyzwania” aż 14 proc. zadeklarowało, że planuje wkrótce ekspansję na obce rynki. Artur Halik, przedstawiciel Shopera, wymienia sześć dziedzin, które e-sprzedawcom ułatwią wyjście poza krajowe opłotki. Trzy pierwsze to dopasowanie strony do nowego rynku (przygotowanie wersji językowej), obsługa wielu walut i płatności oraz współpraca z lokalnymi firmami logistycznymi. Kolejnym wyzwaniem jest reklama i marketing na miarę potrzeb konsumentów w danym kraju. Ponadto trzeba dostosować regulamin sklepu do miejscowych przepisów. W tym wszystkim pomoże firmom podglądanie i naśladowanie polskich biznesów, które już dobrze sobie radzą w międzynarodowym e-commerce.
Zagranica na kliknięcie myszki
opublikowano: 2019-03-27 22:00
Eksport wcale nie musi być domeną dużych przedsiębiorstw, co udowadniają e-sklepy prowadzące działalność z pomocą firmy Shoper, dostawcy oprogramowania dla handlu online.