Nowy odcinek zakopianki Skomielna Biała — Chabówka o długości 6 km miał zostać oddany do użytku w drugiej połowie roku. Wszystko wskazuje na to, że nie zostanie.

— Wykonawca wystąpił z roszczeniami w związku z trudnościami, jakie zastał na placu budowy, i zażądał wydłużenia terminu o rok – poinformował Marek Chodkiewicz, wiceminister infrastruktury. Na kolejnych górskich odcinkach nie ma większych problemów. Zaawansowanie budowy odcinka Naprawa — Skomielna Biała wynosi 14 proc., a droga ma być gotowa na przełomie lat 2020/21.
To najtrudniejszy odcinek trasy z uwagi na tunel budowany w masywie góry Mały Luboń. Koszt budowy dwukomorowego tunelu o długości 2,6 km szacowany jest na około 1 mld zł. Zaawansowanie budowy odcinka Lubień — Naprawa o długości 7,6 km wynosi 36,4 proc. Powinien zostać zakończony w październiku tego roku. Odcinek tunelowy wykonuje włoska firma Astaldi, odcinek Lubień — Naprawa polsko-ukraińskie konsorcjum: IDS-BUD i Korporacji Altis Holding z Kijowa, a odcinek Skomielna Biała — Rabka-Zdrój włoska firma Salini.