Zakupy grupowe to przeżytek

Marta Bellon
opublikowano: 2014-08-06 00:00

Polakom znudziły się już serwisy, które proponują okazyjne oferty, jeśli zbierze się grupa chętnych.

Firma Gemius, prowadząca badania internetu, sprawdziła popularność stron oferujących zakupy grupowe w Polsce, Rosji, Danii i Turcji. Pod lupę wzięła dane z ostatniego miesiąca każdego kwartału w latach 2012-14. Analiza wykazała, że we trzech badanych krajach: Polsce, Rosji i Turcji, zainteresowanie zakupami grupowymi spada. Inaczej jest w Danii, gdzie widoczny jest trend wzrostowy. Spadek popularności badanych stron jest najbardziej widoczny w Rosji. Korzysta z nich pięciokrotnie mniej internautów, w Polsce — dwukrotnie mniej. Tymczasem w Danii ruch na stronach oferujących zakupy grupowe wzrósł dwuipółkrotnie. Ten rodzaj zakupów jest domeną pań i osób z wykształceniem wyższym. W każdym z analizowanych krajów z serwisów oferujących zakupy grupowe częściej korzystają kobiety niż mężczyźni oraz właśnie osoby z wykształceniem wyższym. W Turcji wśród internautów odwiedzających oferujące je strony przeważają konsumenci w wieku 18-34 lata, którzy stanowią 2/3 użytkowników analizowanych stron internetowych, w Danii są to osoby powyżej 45. roku życia. Natomiast w Polsce i Rosji ponad połowa internautów polujących na okazje to dorośli między 25. a 44. rokiem życia.