Zakupy w internecie wybierają młodzi i mieszkańcy miast

opublikowano: 15-10-2017, 22:00

E-konsumenci oczekują niższych cen — zarówno produktów, jak i za dostawę. Nie lubią też natrętnych reklam oglądanych wcześniej towarów.

W Polsce już 54 proc. osób robi zakupy za pośrednictwem internetu — wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2017” przygotowanego przez Gemiusa. Wraz z rosnącą popularnością e-handlu zmienia się też profil kupujących. Rodzimi e-konsumenci to przeważnie osoby poniżej 50. roku życia (88 proc.), ze średnim lub wyższym wykształceniem (77 proc.), mieszkające w mieście (74 proc.) i dobrze oceniające swoją sytuację finansową (51 proc.). Okazuje się również, że nieco większymi fanami e-zakupów są kobiety (53 proc.). Porównując najnowsze dane z ubiegłorocznymi wynikami, dowiadujemy się, że wśród kupujących online wzrósł odsetek osób w wieku 25-34 lata — obecnie jest to 29 proc. e-konsumentów, w 2016 r. było ich 26 proc. Zwiększyła się liczba zainteresowanych e-zakupami mieszkańców mniejszych miast (44 proc., wzrost o 4 proc.). Na rzecz grupy z wykształceniem średnim i niższym zmalał udział osób z wykształceniem wyższym. Ukończenie studiów deklaruje co trzeci polski e-konsument (30 proc. w porównaniu z 35 proc. w 2016 r.). Wśród kupujących w sieci jest coraz więcej osób oceniających swoją kondycję finansową jako dobrą — ten odsetek wzrósł w ciągu roku o 5 proc. (w 2016 r. było to 46 proc.). Tym, co mogłoby zachęcić badanych do jeszcze częstszych zakupów w e-sklepach, są przede wszystkim dwa aspekty związane z finansami — niższe koszty dostawy (62 proc. wskazań) i mniejsze ceny niż w punktach stacjonarnych (58 proc.). Wśród problemów, na które najczęściej wskazują konsumenci oceniający e-zakupy, znalazły się długie oczekiwanie na zamówiony produkt (38 proc.), wysokie koszty dostawy (37 proc.) oraz natrętne reklamy oglądanych wcześniej towarów (36 proc.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Firmy / Zakupy w internecie wybierają młodzi i mieszkańcy miast