Zakupy w internecie wybierają młodzi i mieszkańcy miast

opublikowano: 15-10-2017, 22:00

E-konsumenci oczekują niższych cen — zarówno produktów, jak i za dostawę. Nie lubią też natrętnych reklam oglądanych wcześniej towarów.

W Polsce już 54 proc. osób robi zakupy za pośrednictwem internetu — wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2017” przygotowanego przez Gemiusa. Wraz z rosnącą popularnością e-handlu zmienia się też profil kupujących. Rodzimi e-konsumenci to przeważnie osoby poniżej 50. roku życia (88 proc.), ze średnim lub wyższym wykształceniem (77 proc.), mieszkające w mieście (74 proc.) i dobrze oceniające swoją sytuację finansową (51 proc.). Okazuje się również, że nieco większymi fanami e-zakupów są kobiety (53 proc.). Porównując najnowsze dane z ubiegłorocznymi wynikami, dowiadujemy się, że wśród kupujących online wzrósł odsetek osób w wieku 25-34 lata — obecnie jest to 29 proc. e-konsumentów, w 2016 r. było ich 26 proc. Zwiększyła się liczba zainteresowanych e-zakupami mieszkańców mniejszych miast (44 proc., wzrost o 4 proc.). Na rzecz grupy z wykształceniem średnim i niższym zmalał udział osób z wykształceniem wyższym. Ukończenie studiów deklaruje co trzeci polski e-konsument (30 proc. w porównaniu z 35 proc. w 2016 r.). Wśród kupujących w sieci jest coraz więcej osób oceniających swoją kondycję finansową jako dobrą — ten odsetek wzrósł w ciągu roku o 5 proc. (w 2016 r. było to 46 proc.). Tym, co mogłoby zachęcić badanych do jeszcze częstszych zakupów w e-sklepach, są przede wszystkim dwa aspekty związane z finansami — niższe koszty dostawy (62 proc. wskazań) i mniejsze ceny niż w punktach stacjonarnych (58 proc.). Wśród problemów, na które najczęściej wskazują konsumenci oceniający e-zakupy, znalazły się długie oczekiwanie na zamówiony produkt (38 proc.), wysokie koszty dostawy (37 proc.) oraz natrętne reklamy oglądanych wcześniej towarów (36 proc.).

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane